News Flash:

Fuziune de zece milioane de Euro

30 Mai 2005
1079 Vizualizari | 0 Comentarii
•Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS) trebuie sa-si dea acordul pentru fuziunea dintre Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si SC Autobuzul SA •Datoriile celor doua unitati municipale de transport public la bugetul consolidat al statului ating, impreuna, suma de 360 miliarde lei, echivalentul a zece milioane Euro •Primarul Gheorghe Nichita a declarat ca prin fuziune este protejat patrimoniul celor doua unitati

Planul municipalitatii de a unifica transportul public iesean, prin fuziunea dintre Regia Autonoma de Transport Public - RATP si SC Autobuzul SA, depinde de acordul pe care trebuie sa-l dea conducerea Autoritatii de Valorificare a Activelor Statului - AVAS. Datoriile celor doua unitati municipale de transport public la bugetul consolidat al statului ating impreuna suma de 360 miliarde lei. Mare parte din aceste datorii sunt catre Casa de Asigurari de Sanatate (CAS), iar recuperarea debitelor de plata cade in atributiunile AVAS. "Incercam sa-i convingem pe cei de la AVAS ca prin fuziunea celor doua unitati sansele de recuperare a datoriilor sunt mai mari, deoarece patrimoniul comun este mai mare. SC Autobuzul SA are in patrimoniu doar cladirea in care se afla sediul unitatii, cateva autobuze second-hand si cateva hale de lucru", a declarat Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi. Acesta a tinut sa precizeze ca prin renuntarea la procedura de lichidare a SC Autobuzul SA se elimina si pericolul instrainarii terenului pe care se afla firma, teren aflat in prezent in patrimoniul privat al Consiliului Local. Din cauza debitelor mari catre bugetul statului, conducerea RATP are posibilitati limitate de utilizare a conturilor bancare proprii. Inca de anul trecut, conducerea RATP a trimis conducerii AVAS un grafic de reesalonare a datoriilor. Desi planul nu a fost nici aprobat, nici respins, RATP trebuie sa plateasca lunar, timp de doi ani, suma de 13.000 dolari. Cu toate asigurarile date AVAS, de plata a debitelor, primarul Gheorghe Nichita a atras atentia conducerii Regiei locale de transport, in repetate randuri, ca nu este dispus sa depuna garantia primariei pentru plata datoriilor pe care le are Regia. Potrivit programului de transport adoptat anul trecut de catre Consiliul Local, intreaga activitate de transport public local trebuia unificata, inca din ianuarie 2005, sub umbrela RATP Iasi. Deocamdata nu a fost semnat decat contractul de concesiune a transportului public catre Regia ieseana de transport public.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1821 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020296 (s)

loading...