News Flash:

Iesenii circula ca vechii muncitori agricoli - Municipiul Iasi nu are Autogara

19 Martie 2003
718 Vizualizari | 0 Comentarii
•Totul se afla de la soferi •A vorbi de confort in asemenea autobuze este de-a dreptul un curaj

Operatorii de transport de persoane pe curse interjudetene trebuie sa detina licentele de executie pentru fiecare vehicul detinut, valabile atat la data depunerii dosarului, cat si la data atribuirii traseului, licentele fiind eliberate pe numele solicitantului atat pentru vehiculele active, cat si pentru cele aflate in rezerva. Conform prevederilor art. 69 din Ordinul Ministerului Lucrarilor Publice si al Transportului, agentiile Autoritatii Rutiere Romane (ARR) care au obtinut avizul Consiliului judetean pentru programele de transport rutier de persoane in trafic judetean, in perioada 2003-2004, sunt obligate sa afiseze programul si data limita de depunere a dosarelor, in vederea participarii la licitatia ce se va desfasura in data de 21 martie a.c.. Modul de calcul al punctajului in cazul atribuirii traseelor cuprinse in programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean tine seama de mai multe criterii, dintre care cele mai importante sunt exact punctele nevralgice ale operatorilor: vechimea parcului de autovehicule, gradul de confort al acestora, precum si vechimea pe traseu. Nu se stie, deocamdata, ce punctaj vor intruni operatorii de transport, dar la Autogara de Vest din Iasi este mai usor sa se creada ca este vorba de Zona Crepusculara decat de un loc unde se desfasoara activitate de transport de persoane. Incepand cu Dispeceratul, o camera stramta, unde dispecerul de serviciu tine un registru de evidenta gros cat un catastif in care inregistreaza de mana orele de sosire si de plecare. Nu permite nici un fel de intrebari, nici macar cat costa un bilet la autobuzul ce face cursa spre Botosani. "Totul se afla de la sofer", raspunde acesta laconic si toti sunt in situatia de a astepta alaturi de un grup de oameni zgribuliti, care nu stiu nici ei unde anume trebuie sa astepte, pentru ca nu exista nici macar o bordura sau un refugiu menite sa indice un spatiu unde autobuzele ar trebui sa traga.

Masini ghetou

Masinile care apar sunt autobuze ce spun totul doar prin simpla lor prezenta: sunt foarte vechi, nespalate, pline de praf. Par incremenite in timp. Sunt aceleasi care carau muncitorii la muncile agricole in urma cu 10-15 ani. Oamenii ce coboara din ele arata obositi si infrigurati. E clar ca nu au beneficiat de conditii de autocar de lux. In urma lor ramane un spatiu murdar, aproape insalubru. Bagajele sunt luate in graba de pe spatiul dintre scaune sau chiar de langa cabina soferului, neexistand rafturi deasupra locurilor. A vorbi despre confort in asemenea autobuze este de-a dreptul un curaj. Daca asa arata masinile active, se pune intrebarea in ce hal arata cele ramase in rezerva. Desi pe avizierul Autogarii de Vest sunt inscrise si masini ce apartin de firme cu staif, acestea nu apar. Nu se vad nici macar microbuze. Nimic nu ofera macar o speranta ca se poate circula intr-o masina mai de Doamne-ajuta. Cui apartin aceste masini-ghetou cu care oamenii se vad obligati sa circule dintr-un colt in altul al tari pentru simplul motiv ca pretul biletului e mai mic decat cel pe care ar trebui sa-l achite la tren? Unor firme care vor participa cu siguranta pe data de 21 martie la licitatia pentru cele 136 de trasee interjudetene. Unor firme care vor scrie in dosar ca masinile din parcul lor, atat cele active, cat si cele de rezerva, intrunesc un punctaj onorabil la capitolul vechime si confort. Si probabil ca, printr-un joc al sortii, tocmai aceste firme, ce detin masini stigmatizate de un trecut al saraciei si neputintei, vor asigura un transport, ce se va dori al viitorului, prin dotare si, mai ales, prin confort. "Tot ce putem face este sa-i amendam atunci cand ii gasim in neregula", declara Dumitru Stan, seful agentiei ARR Iasi.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1708 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019688 (s)

loading...