News Flash:

Franele Dacia Duster starnesc controverse

18 August 2010
784 Vizualizari | 0 Comentarii
• Francezii de la Automobile Magazine au supus modelul roman unui test, care a dovedit ca distanta de franare este una dintre cele mai slabe din segment • Astfel, 42 de metri îi sunt necesari lui Duster 4x2 pentru a putea opri de la 100 la 0 km/h si 75 de metri pentru ca Duster 4x4 sa poata opri de la 130 la 0 km/h

Dacia Duster starneste din nou controverse. Francezii de la Automobile Magazine au supus modelul roman unui test, care a dovedit ca distanta de franare este una dintre cele mai slabe din segment. Dupa ce olandezii de la Autokampioen au raportat probleme de stabilitate în cazul noului Dacia Dusterin versiunea 4x2, si francezii de la Automobile Magazine anunta rezultate slabe pentru SUV-ul romanesc, la nivelul capacitatii de franare. Publicatia franceza a desfasurat, recent, un test de franare, cu mai multe modele din segmentul SUV-urilor. Duster se pare ca nu a trecut proba gandita de francezi, modelul autohton depasind media distantei de franare a segmentului. Mai mult decat atat, varianta cu tractiune integrala a raportat un rezultat dezamagitor. Testul propus de francezi, omologat ISO 9001, presupune o accelerare pana la vitezele de 100, respectiv 130 de km/h, cu franare pana la oprire. Proba masoara distanta necesara opririi vehiculului, limitele acceptate de francezi fiind de 40 de metri (100 km/h), respectiv 70 de metri (130 km/h). Sesiunea de teste, propusa de Automobile Magazine, a inclus modele ca: Volkswagen Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos si Mitsubishi ASX si Dacia Duster. Modelul romanesc a fost testat în versiunile 4x2 si 4x4, ambele cu motorul de 1.5 litri dCi. Dusterul 4x2 a reusit sa franeze în 42 de metri, de la 100 la 0 km/h, si în 70 de metri, de la 130 la 0 km/h. Rezultatele variantei cu tractiune integrala au fost, însa, si mai slabe: 100-0 km/h, în 46 de metri, si 130-0 km/h, în 75 de metri. Diferenta de cinci metri, între distantele de franare de la 130 la 0 km/h, ale versiunilor 4x2 si 4x4, este data de cele aproape 120 de kilograme în plus ale variantei cu tractiune integrala. Cu toate acestea, au existat si cazuri mai nefericite decat cel al modelului roman, mai precis Koleos, fratele de concern avand nevoie de 77 de metri pentru a putea opri de la 130 de km/h. Fruntasii clasamentului au fost, însa, Volkswagen Tiguan, BMW X1 si Skoda Yeti, care au avut nevoie de 63, 64, respectiv 65 de metri, pentru a opri de la 130 de km/h. Toate modelele testate au fost echipate cu acelasi tip de cauciucuri, mai exact Continental CrossContact. Dacia a primit rezultatele revistei franceze si a demarat o ancheta interna, pentru a stabili daca exista probleme de franare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1472 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029639 (s)