News Flash:

Preocuparea principala a regiei: reducerea cheltuielilor

14 Octombrie 2001
1140 Vizualizari | 0 Comentarii
Conducerea Regiei Autonome de Transport in Comun a inceput o adevarata campanie de reducere a cheltuielilor regiei. Pentru a evita scumpirea repetata a biletelor, in lipsa subventiilor alocate de la buget, conducerea RATC incearca sa gaseasca cele mai optime solutii pentru ca putinii bani de care dispune sa fie cheltuiti cu cat mai multa chibzuinta. Conform unui plan al regiei, principala posibilitate de reducere a pierderilor este legata de modernizarea infrastructurii liniilor de tramvai din municipiu. In acest sens, Regia de Transport in Comun incearca sa obtina un credit de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare in valoare de 44 de milioane de euro. Suma ar urma sa fie folosita pentru modernizarea liniilor principale din municipiul Iasi, care sunt depasite din punct de vedere tehnic. Banii ar trebui rambursati esalonat timp de 20 de ani si pe o perioada de gratie de 5 ani, ramanand ca restul de 50% din valoarea investitiei sa se asigure prin efortul propriu al municipalitatii.
Incercarea conducerii regiei de a obtine acesti bani din partea BERD este cu atat mai necesara cu cat multe din caile de rulare sunt extrem de vechi, distrugand treptat tramvaiele dar si portiuni cu rezonanta si semnificatie istorica.
Astfel, in urma obtinerii banilor si modernizarii liniilor, cladiri cum ar fi Palatul Culturii, Casa Dosoftei, bisericile "Sfantul Nicolae Domnesc", "Barnovschi", "Barboi", Manastirea Golia, Maternitatea "Cuza Voda" sau Filarmonica nu ar mai fi pune in pericol de trepidatiile produse de tramvaiele care circula prin respectivele zone. O alta solutie pentru reducerea cheltuielilor pe care o va pune in practica conducerea regiei este legata de contorizarea consumului de energie a tramvaielor. RATC realizeaza in acest moment o serie de studii pentru depistarea si aplicarea acestor posibilitati de contorizare, care ar duce, conform concluziilor preliminare, la o reducere a energiei de 17%. De asemenea, in acelasi context, conducerea RATC s-a orientat cat mai mult pentru reducerea curselor care circula in gol, fara rentabilitate, si aduc mari pierderi regiei. Zilnic, angajatii regiei fac o analiza a fluxului de calatori pentru a determina necesitatea cat si rentabilitatea traseelor si modificarile necesare pentru ca serviciile oferite calatorilor sa fie imbunatatite.
Marius PILA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1737 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020092 (s)

loading...