Diete si regimuri

Diete sanatoase cu minim de calorii

Publicat: 18 sept. 2019

Daca pana acum ne-am bucurat din plin de frunze verzi si cele mai variate fructe si legume de sezon, toamna vine randul radacinoaselor. Iata care sunt cele mai sanatoase radacini pe care nu trebuie sa le ratezi în acest sezon, întrucat legumele radacinoase, cu cat sunt mai proaspete cu atat mai multi nutrienti contin, iar consumul lor îti pregateste organismul ca sa treci cu brio de sezonul rece.

Legumele radacinoase sunt bogate în vitamine, minerale si antioxidanti ce întaresc imunitatea, lupta împotriva cancerului, cresc rezistenta la efortul fizic, previn anemia (contin vitamina C necesara pentu absorbtia fierului în organism), contin fibre dietetice esentiale pentru sanatate, dar si slabit, în plus, au actiune detoxifianta asupra  organismului. Legumele radacinoase în dieta te mentin în forma cu minim de calorii si maxim de sanatate. Fie ca sunt consumate pe cont propriu în salate cu multa verdeata, sau adaugate în supe, mancaruri cu orez, aceste legume mentin corpul viguros.

Pastarnacul, asemanator morcovului, dar mult mai deschis la culoare, are o aroma puternica si da savoare în orice mancare pe baza de orez si cartofi, supe si sosuri. Fiind bogat în vitamina C, K, E, grupul B, acid folic, mangan, potasiu, cupru, calciu, zinc,seleniu, fibre, pastarnacul are proprietati diuretice, depurative, antioxidante. Sezonul lui este din octombrie pana în aprilie.

Radacina de telina este o sursa buna de vitamina B1 , B2, B6, C, dar si de potasiu, acid folic, magneziu, fier,calciu, fibre. Folosita la salate sau ciorbe, alaturi de alte legume, radacina de telina ajuta la  digestie, are proprietati depurative si diuretice, previne bolile de inima, contine substante anti-stres. Consumul de telina nu produce flatulenta, adica balonari.

Este una dintre cele mai sanatoase legume pentru organism si o sursa excelenta de antioxidanti benefici pentru sanatatea inimii, scaderea grasimilor în sange si în procese anti-îmbatranire. Sfecla este binevenita pentru gravidute deoarece contine mult acid folic, vitamina C, mangan, kaliu, dar, si magneziu, cupru, zinc, fier, calciu. Ea mai are bune proprietati detoxifiante.

O salata de ridiche neagra cu seminte de susan este potrivita pentru orice pranz la bucatele din cartofi. Ridichea este bogata în vitamina C si acid folic, are efect detoxifiant, mentine sanatatea ficatului, ajuta la secretia bilei, previne hipertiroidismul. 

Sursa excelenta de beta-caroten, antioxidant pe care organismul îl transforma în vitamina A, morcovul este important pentru pastrarea vederii, sporirea imunitatii si crestere. Morcovul, alaturi de alte legume colorate, protejeaza contra cancerului.

Cartoful este o sursa buna de Vitamina C , B6, kaliu si fier, magneziu, cupru, mangan. Sunt deliciosi cartofii copti. Cartoful pastreaza cel mai bine proprietatile nutritive din septembrie pana în decembrie.

Radacina de patrunjel este cea de care ai nevoie pentru o supa aromata. Radacina de patrunjel are efect antibacterian si antiviral, lupta contra celulitei, accelereaza arderea grasimilor, trateaza flatulenta, indigestia, are efect detoxifiant. Ea este bogata în vitamina C, K, cupru, fier, calciu si fibre.
 



loading...

Adauga un comentariu