News Flash:

O firma germana blocheaza un cartier intreg

5 Septembrie 2008
1933 Vizualizari | 4 Comentarii
O firma germana blocheaza un cartier intreg
• Firma germana Martin Rose intarzie lucrarile de la pasajul Alexandru cel Bun, motivand lipsa unor materiale necesare pentru montarea liniei de tramvai • Edilii orasului explica totusi ca pe 15 septembrie va incepe asfaltarea • Chiar daca lucrarile din Tatarasi, intre Piata Chirila si Doi Baieti, ar trebui finalizate intr-un interval de sase luni, acestea pot fi prelungite din cauza iernii, caz in care lucrarile vor fi sistate • In Tatarasi, sambata si duminica tramvaiul 13 nu va circula


Lucrarile la pasarela din cartierul Alexandru cel Bun au un ritm din ce in ce mai taraganat. Municipalitatea acuza firma Martin Rose, deoarece aceasta nu a primit materialele necesare la timp, pentru finalizarea montarii liniei de tramvai pe prima portiune a pasarelei. Aici traficul rutier are de suferit, soferii fiind nevoiti sa ocoleasca parcurgand distante mari pentru a putea ajunge la destinatie. "Din cauza liniei de tramvai, lucrarile au fost intarziate. Am inteles ca din cauza materialelor care trebuiau sa vina din alta tara. Astfel, partea rutiera depinde de lucrarile de la linia de tramvai. Trebuie un chit special pentru sine. Din cauza materialelor, lucrarile nu au putut fi sustinute non-stop", a precizat viceprimarul Romeo Olteanu. Totodata, municipalitatea intentiona sa ceara firmei germane un grafic pentru fiecare lucrare in parte pe care o detine pe raza municipiului. Firma care a castigat licitatia se foloseste de graficul general de 18 luni ce trebuie respectat, caz in care lucrarile nu sunt in intarziere. "S-a incercat realizarea unui grafic pentru fiecare lucrare in parte. Totusi, noi putem sa nu facem decontarile partiale de care ei beneficiaza", a mai spus viceprimarul. Pasarela Alexandru cel Bun a intrat intr-un program de modernizare ce viza mai multe lucrari. Astfel, firma germana Martin Rose are in sarcina schimbarea liniei de tramvai pe toata lungimea pasarelei, Citadin SA se ocupa de asfaltari, iar SCCF Campulung Moldovenesc de lucrarile de hidroizolatie, care de curand au fost incheiate. Problemele au aparut atunci cand s-a constatat ca zidurile de sustinere a pasarelei erau deplasate, motiv pentru care s-a trecut la executia unor foraje. Viceprimarul a dat totusi un pronostic pentru urmatoarea perioada, subliniind faptul ca pana pe 15 septembrie se va trece la asfaltarea primei zone. "S-au facut forajele verticale, iar de maine (astazi-n.r) vor incepe cele verticale. Pe 15 septembrie se trece la asfaltare, urmand sa trecem pe cealalta parte", a subliniat Olteanu.

Pe Arcu, linia este maturata

Chiar daca o linia de tramvai de pe strada Arcu a fost montata, lucrarile de asfaltare intarzie, contrariindu-l si pe viceprimarul Olteanu. Acesta a spus ca se matura de ceva timp acolo pentru a pregati terenul etapei de asfaltare. "De doua zile, la Arcu se matura pentru a pregati asfaltarea. Nu este normal ce se intampla. Mai este o problema pe Silvestru, pe care cei de la Drumuri Nationale si firma Martin Rose trebuie sa o rezolve. Este vorba de faptul ca sina este mai joasa fata de nivelul asfaltului. Trebuie adusa in asa fel incat sa fie la acelasi nivel", a spus Romeo Olteanu.



Nici in Tatarasi treaba nu merge ca pe roate

Chiar daca lucrarile din Tatarasi, intre Piata Chirila si Doi Baieti, ar trebui finalizate intr-un interval de sase luni, acestea pot fi prelungite din cauza iernii, caz in care lucrarile vor fi sistate. Traficul va fi cu mult ingreunat si de lucrarile la linia de tramvai. Pe 12 august, municipalitatea a inmanat lucrarile firmei grecesti Themeli care se va ocupa de inlocuirea liniilor de tramvai. Culmea, nici pana acum nu au inceput lucrarile. Reprezentantii municipalitatii sustin ca au intervenit unele probleme tehnice. "Garantia bancara a venit acum doua zile. Primarul a spus sa inceapa imediat lucrarile. Ei puteau sa inceapa lucrarile si fara sa astepte scrisoarea. Ca la romani, le place sa se eschiveze", a explicat viceprimarul Romeo Olteanu. Totusi, lucrarile sunt anuntate sa inceapa de saptamana viitoare. Pentru reabilitarea liniei de tramvai din Tatarasi, municipalitatea a organizat o licitatie in urma careia au fost analizate ofertele a patru firme. Acestea au participat la licitatia pentru executia lucrarilor de reabilitare a patru kilometri de linie de tramvai din zona Tatarasi si pentru lucrari de asfaltare. Zona vizata se refera la portiunea dintre statiile de tramvai Nicorita si Doi Baieti. Au depus oferte firme din Grecia, Austria, Spania si Germania. Ofertele acestora s-au incadrat in intervalul 15,7 milioane lei si 32,2 milioane lei. In urma analizei, firma Themeli din Grecia a prins contractul cu municipalitatea.



Trafic deviat

Deoarece in Tatarasi startul lucrarilor este aproape, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi anunta pentru urmatoarea perioada unele schimbari in ceea ce priveste transportul public. Astfel, la sfarsit de saptamana, se va monta in zona Doi Baieti o curba pentru devierea traficului, iar in aceasta perioada, mai precis sambata si duminica, tramvaiul 13 care face legatura intre Dancu si Copou nu va iesi pe liniile iesene. "Se va monta o curba cu doua macaze pentru deviere. Va devia dinspre Dancu spre Metalurgie. Tramvaiul 13 va fi scos in aceste doua zile, dar in aceasta zona vom suplimenta cu inca patru tramvaie in conditiile in care momentan circula 12. Tramvaiul 3 va circula normal, iar tramvaiul 1 doar pana in Baza 3. Vom suplimenta cu 3 autobuze zona Tatarasi Nord-Baza 3. Totusi, asteptam sa aflam exact cand incep lucrarile saptamana viitoare", a precizat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.



trafic deviat
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

psd  | #42209
nu au stiut de la inceput? pacalitii sa plateasca !!! ce SPECIALISTI are primaria?
s-au poate asa trebuie sa fie............banii.........inchid ochii...........
Stoewer  | #42210
Probabil ca ai nostri gandesc in granitele din 1939, cand avusese loc Anschlussul si se facuse Grossdeutsches Reich. Nu de alta, dar Martin Rose e din Austria, care a subcontractat lucrarile.

Revenind la subiect: daca se asfalteaza pe Arcu, ce se rezolva? Avem conexiunea la linia de pe Garii sau de pe Strapungerea Silvestru (intre timp asfaltata) pentru a putea fi data in folosinta? Nici pomeneala. Probabil o sa blocheze intersectia Arcu-Garii si Bacinschi-Silvestru dupa ce incep scolile si studentii facultatea, asa, sa fie balamucul mai mare.....
Gica  | #42211
in Brasov lucrurile serioase nu au nevoie de timp, Nichita, sa iti stea in gat toate santurile si canalele prin care imi stic zilnic masina, tie si sustinatorilor tai care te-au votat
specialistu` lu peste  | #42212
Specialistii sunt de la firmele de consultanta unde se platesc bani grei pe tot felul de studii... vezi si harta de zgomot... Acu nu se mai fura la matiru si detergenti, se fura destept, cu guler alb la camasa...dam sute de mii de euro pe studii de impact, studii de fezabilitate... iaca fiss. Si studentii de la facultatile din Iasi ar putea face asa ceva, la preturi mult mai mici si de o calitate mult mai buna... Dar asa nu mai iese comisionul!!!!!

RUSINE!!!!!!!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1397 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019496 (s)

loading...