Magazin

TOP 6 alimente care contin Omega 3

Publicat: 30 sept. 2012
1

Omega 3 reprezinta acei compusi lipidici pe care organismul nu-i poate fabrica in cantitatea necesara si pe care trebuie sa o imbunatatim noi prin alimentatie. Acesti acizi grasi sunt folositi de corp pentru a se lupta cu problemele cardiovasculare, imbunatateste functia cognitiva la persoanele in varsta, are rol antiinflamator, ajuta la cicatrizare, confera elasticitate vaselor de sange si regleaza tensiunea arteriala.

Exista doua surse diferite de grasimi Omega 3: pestele si plantele

Pestele contine acid eicosapentenoic (EPA) si acid docosahexenoic (DHA). De exemplu: hering, somon, macrou, sardine, ton, pastrav, halibut.

Plantele sunt o sursa de altfel de grasimi Omega 3, ce contin acid alfa-linolenic (ALA). De exemplu: uleiul din seminte de in, nucile, uleiul de nuci, fasolea, soia.

Pentru a avea un organism sanatos, specialistii ne recomanda cateva alimente care aduc un aport considerabil de Omega3:

1.  Somonul
Din anul 2004, pestele a fost recunoscut oficial ca fiind un aliment ce reduce riscul imbolnavirii de inima. Acest aliment contine grasimi care ajuta la reducerea hipertensiunii si a cheagurilor de sange, impiedicand astfel producerea atacurilor de cord. Daca vrei sa nu ai probleme de inima, este indicat sa consumi cel putin doua mese pe saptamana care sa contina peste. Pe langa somon, si macroul, heringul, sardinele, tonul sunt alimente bogate in Omega 3, dar cantitatile pe care trebuie sa le consumi trebuie sa fie mai mici, pentru ca exista posibilitatea ca apele in care traiesc acesti pesti sa fie poluate si astfel sa contina mercur.

2. Semintele de in
Semintele de in sunt bogate in fibre si au un rol important in scaderea colesterolului, in prevenirea constipatiei prin curatarea colonului, stimuleaza imunitatea si stabilizeaza zaharul din sange. Aceste seminte, cat si uleiul produs din ele trebuie depozitate la rece, in frigider, pentru a nu se rancezi. Pudra obtinuta prin macinarea acestor seminte se poate adauga peste carne, iaurt sau cereale.

 3. Nucile
Nucile sunt acele alimente care sunt importante datorita calitatii lor nutritionale, deoarece contin lipide nesaturate si acizii grasi Omega 3. Aceste fructe uscate sunt benefice pentru prevenirea astmului si a artritei reumatoide, dar contin si antioxidanti, care sunt esentiali pentru creier si inima.  Pentru a asigura necesarul de Omega 3, poti consuma doua lingurite de ulei de nuci sau 3-4 nuci pe zi.

4.  Soia
Semintele din soia si uleiul din soia sunt cunoscute ca fiind antioxidanti foarte eficienti. Boabele din soia sunt benefice organismului pentru acele persoane care sufera de boli cardio-vasculare sau de depresie.  Pentru a absoarbe fierul si acizii grasi la nivel optim din acest aliment, este recomandat ca el sa se consume cu legume sau fructe bogate in vitamina C (kiwi, citrice, ardei gras, broccoli, varza).

5. Spirulina
Spirulina este alga albastru-verzuie si este o sursa importanta de Omega 3, care ajuta la functionarea membranelor celulare si tine sub control colesterolul. Este recomandata tuturor celor care doresc sa-si echilibreze alimentatia sau care au nevoi speciale: femei care au nascut, vegetarieni, persoane slabite, sportivi. Acest aliment se gaseste in comert sub forma de pudra sau comprimate.

6. Fasolea
Fasolea este un izvor de vitamine, caroten si fibre. Acesta leguma ajuta in regimul de slabit, pentru ca nu contine acele grasimi nocive. Pastaile de fasole contin acizi grasi Omega 3 care ajuta la micsorarea colesterolului, si astfel impiedica depunerea lui pe vasele de sange.

Pentru a asimila cat mai bine acizii grasi Omega 3, este indicat:
–    Sa alegeti pestele si carnea slaba;
–    Sa reduceti consumul de unt;
–    Sa consumati cat mai putine lactate grase;
–    Sa micsorati drastic cantitatea de mezeluri ;
–    Sa consumati alcool moderat;
–    Sa nu mancati mai mult de 3 oua pe saptamana.

Sursa: eva.ro





Adauga un comentariu