News Flash:

Reparatiile din perioada de garantie aduc la disperare clientii

29 Iunie 2007
4627 Vizualizari | 1 Comentarii
• Iesenii care cumpara produse electronice ar trebui sa se roage ca acestea sa nu se strice, in caz contrar urmeaza calvarul: saptamani de asteptare, scuze derizorii si multe, multe batai de cap • La acestea se adauga uneori un tratament indiferent din partea angajatilor magazinelor de unde a fost cumparat produsul si raspunsuri de genul: "Avem service, dar nu avem piese si mai dureaza" • De cele mai multe ori proprietarul este lasat sa astepte cel putin cateva zile pana cand poate sa intre din nou in posesia aparaturii • Perioada de timp cat o firma de service poate tine aparatul este de 10 la suta din perioada de garantie • In cazul unei garantii de 3 ani de zile, firma poate sa tina produsul in service pana la trei luni si jumatate, fara a tine cont insa de urmarile pe care le poate avea

Iesenii care cumpara produse electronice ar trebui sa se roage ca acestea sa nu se strice, in caz contrar urmeaza calvarul: saptamani de asteptare, scuze derizorii si multe, multe batai de cap. La acestea se adauga uneori un tratament indiferent din partea angajatilor magazinelor de unde a fost cumparat produsul si raspunsuri de genul: "Avem service, dar nu avem piese si mai dureaza". Dupa ce marile magazine se intrec in oferte care mai de care mai ochioase si mai ieftine, cumparatorii sunt pusi in situatia de a ramane fara aparatura in momentul in care aceasta se defecteaza. Fiecare firma producatoare de aparate electrocasnice si electronice are incheiate contracte cu o firma de service din municipiul Iasi pentru a se ocupa de probleme care apar in timp. In cazul in care televizorul sau aparatul de aer conditionat se strica, cumparatorii trebuie sa se duca direct la firma de service, fara sa mai treaca pe la magazinul de unde le-au cumparat, exceptand cazul in care firma de service declara ca aparatul este defectat complet, fara nici o sansa de a fi reparat. "De obicei, fiecare firma producatoare are incheiat cate un contract cu o firma de service de la noi, la care se pot adresa cei care intampina probleme cu produsele cumparate. La noi mai vin doar in cazul in care cei de la service sustin ca produsul nu poate fi remediat iar noi trebuie sa il inlocuim", a declarat Ciprian Chelariu, reprezentant al magazinului Domo.

In restul cazurilor, cumparatorii sunt sfatuiti sa ajunga direct la firma de service, acolo fiind singura sansa de a rezolva ceva. In calitate de posesori ai unui aparat defect, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au sunat la majoritatea magazinelor de talie mare care vand electrocasnice sau electronice si la firmele de service din municipiu, descoperind ca posesorii aparatului cu probleme au de asteptat si de umblat pana li se lungesc urechile pentru a-si reabilita propriile bunuri. Hypermarketurile isi pierd clientii in momentul in care acestia realizeaza ca au intampinat probleme cu service-ul si se reintorc la magazinele de specialitate, mai mici ca dimensiune si ca investitie, dar care respecta clientul. "Peste 90 la suta din cazuri sunt rezolvate la noi iar produsele sunt returnate in maximum 24 de ore din momentul in care clientul s-a prezentat la noi. In momentul in care noi nu avem piesa necesara, lucru foarte rar, perioada maxima este de 48 de ore", a declarat Marius Oancea, responsabil cu service-ul si partea de IT al firmei Quartz Matrix SRL.



Zile intregi de asteptare

Problemele pot fi rezolvate chiar si intr-o singura zi daca defectiunea este minora, dar de cele mai multe ori problemele cu care se confrunta cumparatorii care apeleaza la firmele se service sunt destul de grave. In cazul in care firma este depasita de situatie iar personalul nu reuseste sa remedieze problema, aparatul este ambalat si trimis la Bucuresti. De cele mai multe ori, aceasta trimitere in capitala dureaza minim 10 zile, timp in care posesorul se va descurca cum stie. "Daca noi nu reusim sa rezolvam problema sau nu avem piesa necesara in stoc, produsul va fi expediat la Bucuresti unde problema va fi solutionata. De obicei nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 zile", a declarat reprezentantul firmei de service Omega IS Communications SRL. O alta problema intampinata este faptul ca lista de asteptare pentru ca un tehnician sa verifice defectiunile este foarte lunga, perioada care poate ajunge pana la 2 saptamani. "Daca aveti o defectiune, putem trimite un tehnician la sfarsitul saptamanii viitoare, in functie de cat de libera va fi lista de asteptare, in functie de programarea pe care o veti face", a sustinut personalul firmei Sema Serv SRL. Astfel, perioada se lungeste pana la o luna, timp in care detinatorul nu se mai poate folosi de produs si ramane cu pierderi. Un magazin unde s-ar putea spune ca un client ar mai putea gasi cat de cat intelegere la capitolul service ar putea fi Media Galaxy. Dar aici, in momentul in care clientul suna si reclama problema, ramane fara bunul respectiv: magazinul trimite o masina pentru a lua aparatura pentru a o duce la service. "Clientul suna, trimitem un curier care ridica produsul si il duce la service. De acolo, depinde de problema pe care acesta o are", a declarat Cristian Rotaru, unul din reprezentantii firmei, care confirma astfel ca bunul stricat zboara din casa, spre un service de unde nu se stie cu exactitate cand se mai intoarce.
Tot in calitate de client reporterii ZIUA de Iasi au apelat si la serviciile celor de la Metro SRL, Flanco International SRL si Altex, de unde au primit acelasi raspuns. "Apelati la firma din certificatul de garantie pentru ca numai aceasta va poate repara produsul", au raspuns cei la care am sunat la Relatii Clienti.



Legea cu probleme

Reprezentantii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) sustin ca fiecare firma de service poate tine un produs pana la 10 la suta din perioada totala de garantie. Daca un frigider are o perioada de garantie de 3 ani de zile, acesta poate fi tinut in service pana la 3 luni si jumatate la reparatii, fara ca firma sa sufere nici o sanctiune. "Avand in vedere ca legea s-a schimbat, firma de service poate pastra un produs la reparatii pentru o perioada de timp care nu trebuie sa depaseasca 10 la suta din totalul garantiei. Desigur, avem persoane care nu sunt multumite de timpul indelungat de reparatie a unui produs, dar nu avem ce face, mai ales daca aceasta a respectat termenul", a declarat recent Maria Popa, directorul executiv al OJPC.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

misi timisoara  | #14932
Nu e logic sa fie asa din moment ce firmele de service fac bani din reparatii in garantie este timpul ca sa mai si investeasca in angajati nu doar sa preia la reparat
zeci poate sute de produse in garantie cu doar 1,2,3 angajati pai calculati timpul de
constatare a defectiunilor nu mai vorbim de restul
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1375 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020366 (s)

loading...