News Flash:

Jungla imobiliara stimuleaza inventivitatea

12 Noiembrie 2007
2013 Vizualizari | 5 Comentarii
Jungla imobiliara stimuleaza inventivitatea
• Prin tehnici iscusite de vanzare, comisioane ascunse si aranjamente, agentii imobiliari vand cu usurinta apartamente cu mult peste pretul cerut de proprietar si reusesc sa ridice artificial preturile de pe piata imobiliara • O tehnica simpla de vanzare, folosita de agentii imobiliari sub pretextul prezentarii pietei, este cea a vizionarii a 3-4 apartamente jalnice sau pentru care proprietarii au pretentii exagerate, ca mai apoi sa fie prezentata ocazia, apartamentul de vis, care este de obicei cu 5-10 la suta mai ieftin decat restul celor vazute pana atunci • O alta metoda este cea cu "tocmai s-a dat, cu banii jos, azi dimineata" sau trimiterea unor prieteni care sa se dea drept clienti si sa ofere o suma mica pentru apartamentul vizat ca mai apoi sa apara un al treilea, cel interesat de drept • Acesta ofera un pret mult mai convenabil decat cele de pana atunci


Agentiile imobiliare profita de naivitatea si necunostinta iesenilor interesati de achizitionarea unei locuinte si folosesc tot felul de manevre prin care reusesc sa se imbogateasca vazand cu ochii. Prin tehnici iscusite de vanzare, comisioane ascunse si aranjamente, acestia vand cu usurinta apartamente cu mult peste pretul cerut de proprietar si reusesc sa ridice artificial preturile de pe piata imobiliara. Apartamentele aflate in prezent la vanzare sunt mai scumpe cu cateva procente bune fata de cele dorite de proprietari. Agentii imobiliari evita sa isi expuna tehnicile folosite si prefera sa nu discute despre acest subiect, sustinand ca se pot trezi fara un loc de munca si pot discredita renumele agentiei.

O tehnica simpla de vanzare, folosita de agentii imobiliari sub pretextul prezentarii pietei, este cea a vizionarii a 3-4 apartamente jalnice sau pentru care proprietarii au pretentii exagerate, ca mai apoi sa fie prezentata ocazia, apartamentul de vis, care este de obicei cu 5-10 la suta mai ieftin decat restul celor vazute pana atunci. Cea mai mare parte a clientilor cedeaza si cumpara cu prima ocazie de acest gen aparuta in cale. O alta metoda este cea cu "tocmai s-a dat, cu banii jos, azi dimineata". Speriat sa nu mai piarda urmatoarea ocazie, clientul se va grabi sa cumpere urmatorul apartament prezentat, de multe ori fara sa se mai uite la pretul un pic mai ridicat decat la ultima oferta. "La marea majoritate a vizionarilor, cumparatorii prefera sa nu scoata o vorba despre pret si se multumesc sa ii spuna agentului daca vor sau nu sa cumpere la pretul propus de agent. In principiu, daca agentul va da un pret de 80.000 Euro, proprietarul s-ar multumi sa vanda si cu 73.000 sau chiar mai putin. Cei care doresc sa cumpere un apartament trebuie sa stie sau sa incerce macar sa negocieze pretul, sa ceara scaderea acestuia sub pragul oferit de agent. Diferenta dintre sume este data de comisionul agentului, intocmirea actelor, lucruri de care multi proprietari habar nu au ca trebuie sa le plateasca si care, in pretul final, ii incarca intotdeauna pe cumparator", sustine Adrian M., agent de vanzari.
In conditiile extreme de pe piata imobiliara si in conditiile in care pot fi cumparate locuinte s-au dezvoltat tot felul de tactici, care mai de care mai pline de inventivitate. Astfel, trimiterea unor prieteni care sa se dea drept "clienti" si sa ofere o suma mica pentru apartamentul vizat, ca mai apoi sa apara un al treilea, cel interesat de drept, care sa ofere un pret mult mai convenabil decat cele oferite pana atunci, proprietari care doresc sa emigreze si sa scape de apartament cat mai repede. O alta metoda aparuta este cea a prezentarii unui teren unde, ca din intamplare, se afla o teava galbena ce pare a fi de la gaz, iar proprietarul face o oferta cu mult sub cea a unui teren cu utilitati. Cumparatorul, crezand ca a dat de un adevarat chilipir, il cumpara fara a clipi. Vom reveni.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

tinar de izbeliste  | #22757
Viata unui om depinde de un camin care acum 20 de ani ti-l dadea statul numai sa intemeiezi o familie si copii, acum stai si te gandesti daca se merita sa mai faci copii si sa-i vezi cum se chinuie cu o porcarie de apartament sau mai bine sa o tai din Romania.
Imobiliarele au ajuns o bisnita necontrolata, autoritatile nu fac absolut nimic in privinta stabilizarii pietei, la nivelul salarial foarte scazut in UE si un pret fabulos pe apartament, iti vine o greata sa mai cumperi ceva, cativa gandesc murdar si castiga pe seama prostimii de 99% dintre noi. Bravo lor, cultura de prostie mare noua ca nu stim sa protestam decat sa inghitim scumpiri scumpiri scumpiri .
sorin  | #22758
va felicit ptr faptul ca ati reusit sa faceti un mic articol despre mafia agentiilor.....de curand mam lovit si eu de ei .............sper ca n uva opriti aici si continuati ancheta .........si sper ca si institutiile statului sa se sesizeze ca ce fac agentiile e jaf la drumul mare .......
Gabi  | #22759
In sfarsit un articol super despre smenarii de la angetiile imobiliare. Cred ca institutiile abiliatate ar trebuie sa se autosesizeze. Pe langa tehnicile prezentate mai sunt si: publicare anunturile false in ziarele de anunturi locale, prostirea propietarilor ca ei vor sa cumpere apartamentul, apoi ii tot amana cu actele pana cand ei gasesc un client . Nu mai vb de comisionele pe sub mana date agantilor(neimpozabile binenteles). Sper ca articolul sa fie citit de cine trebuie si sa vedem si ceva fapte.
gelu  | #22760
prosteala pe fatza.....dar ce mai acuma scrieti si voi articolul asta cand se temina anul??? dar cand au venit mii de studenti sa inchirieze aparta. sau potentiali cumparatori"cei din afara" vaniti in vacanta acasa de ce nu ati scris asa ceva ??? trebuia sa isi faca cineva treba bine ???? sau nu prea mai au clienti agentiile si un mic reportaj nu are sa strice cu nimika imaginea lor , de ce nu se da nume si de ce nu face nimika nimeni impotriva lor .....stiu sunt puternici si asa are sa fie tot timpul , de unde se poate manca o paine nu are sa strice nimeni "randul"
agentie imobiliara  | #22761
desigur daca ar fi sa ne ghidam dupa cuvintele cine se aseamana se aduna am putea trage una, doua concluzii clare, fiecare agentie lucreaza cu clientii pe care ii merita sau viceversa e la fel de valabila. va asiguram ca domeniul agentie imobiliara este poate cel mai viciat domeniu, de ce va lamurim tot noi sau macar incercam...lichea needucata si prost crescuta=agent imobiliar, cu siguranta exista si exceptii dar sunt atat de putine. va propun un test stimati clienti cereti oferte scrise pentru ce va intereseaza de la o agentie imobiliara si veti observa nivelul de cultura al agentului, va asigur ca 95% dintre acestia au 4 sau cel mult 5 clase, parerea noastra a fost pur obiectiva
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2016 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018799 (s)

loading...