News Flash:

Stiri IT

25 Iunie 2000
843 Vizualizari | 0 Comentarii
Microsoft vrea sa revolutioneze Internetul

Gigantul care tocmai a fost despartit in doua de catre o decizie a Curtii Supreme a Statelor Unite, Microsoft Corp., a dat recent publicitatii unul din cele mai ambitioase proiecte ale sale de la sistemul de operare Windows incoace. Este vorba de implementarea asa-numitei strategie "dot-net", menita sa optimizeze integrarea softului companiei cu Internetul si sa duca la o transmitere mai lejera a datelor intre computere aflate la distanta unul de celalalt. Presedintele Bill Gates si angajatii sai din cadrul biroului executiv au prezentat prototipul ".Net" sub forma unor computere care recunosc vocea umana si raspund tot prin voce - sintetizata, e drept, o cart digitala si un notepad care pot recunoaste scrisul de mana si se conecteaza la Web, precum si telefoane celulare care permit utilizatorilor sa dicteze, pur si simplu, e-mail-urile. Strategia .Net se alatura celorlalte rezultate obtinute prin eforturile firmei in ultimul timp, cum ar fi device-urile ultra-usoare - hand-held, retelele wireless, televiziunea Internet, muzica si cartile digitale. Noua tehnologie va permite utilizatorilor acestor device-uri sa schimbe informatii mai rapid. Gates a precizat ca prima versiune a noii tehnologii va iesi pe piata anul viitor si va fi urmata de o versiune mai robusta in 2002. El a adaugat ca produsele cum ar fi sistemul de operare Windows si softul de birotica "Office" vor suferi adaptari la noua tehnologie, care le va face cu mult mai functionale. "La anul, veti vedea ca vor apare primele servicii de acest tip, dar va trebui sa treaca mai mult de doi ani pana cand vor fi absolut toate la dispozitia utilizatorilor", a afirmat Gates. El a apreciat ca strategia dot-net este cu mult mai importanta decat a fost la vremea sa strategia Internet din 1995, care a condus la dezvoltarea browserului produs de Microsoft. "Subiectul de care vorbim astazi este un proiect cu mult mai ambitios. Este o noua platforma, care va afecta fiecare bucatica de cod scris. Nu exista nici un produs Microsoft care va ramane la fel ca inainte. Intreaga noastra strategie va fi redefinita dupa aceasta platforma", au afirmat oficialii Microsoft. Noua strategie este bazata pe asa-numita tehnologie XML (extensible markup language), care este pe cale sa devina un standard in transmisia de date folosita uzual la transferul intre retele. Gates considera ca, desi impactul Internetului a fost pana acum spectaculos, inovatiile mentionate vor creste nivelul de utilizare a retelei mondiale. "Scopul nostru este acela de a depasi lumea de azi, a web-ului static si de a patrunde intr-un nou Internet, plin de componente inter-schimbabile, unde device-urile si serviciile vor putea fi ajustate chiar de useri, dupa propria dorinta", a incheiat Bill Gates.

Un nou virus pe firmament

Un virus care a stat "adormit" ultimele doua saptamani s-a trezit, lovind cateva retele private si fortand specialistii in probleme de securitate de pe Internet sa-si modifice prognosticul cu privire la riscul de infectie, de la "redus" la "mediu". Asa-numitul "Stages", un vierme de e-mail, a fost gasit in mai multe fisiere atasate ale unor mesaje care aveau ca subiect cuvintele "Funny" sau, dupa caz, "Jokes". La fel ca "Love Bug" si "Melissa", noul virus se inmulteste prin canalele IRC (Internet Relay Chat) si cu ajutorul programului de e-mail Outlook Express, al companiei Microsoft. Atasamentul apare ca "LIFE_STAGES.TXT". Pe 19 iunie, peste 50 de useri "vazusera" deja virusul, desi cei mai multi au spus ca au gasit relativ putine e-mail-uri infectate. "Am observat prezenta acestui nou virus inca de acum doua saptamani - spune Vincent Gulotto, directorul Antivirus Response Team - si am estimat ca este un risc minor. Dupa ultimul week-end, am aflat ca deja cateva mari companii globale raportasera infectii iar in aceasta dimineata numarul celor in cauza a inceput sa creasca". Totusi, se pare ca pericolul reprezentat de viermele "Stages" este unul intr-adevar redus: acesta nu distruge fisiere si nu afecteaza in nici un fel functionarea unui computer. Pe de alta parte, el pare a se raspandi cu mult mai lent decat atat de distructivii sai predecesori.

Philips cumpara divizia de procesoare IBM

Philips, fabricantul european de dispozitive electronice, a cumparat facilitatile de productie a microprocesoarelor IBM de la Fishkill, New York, contra unei sume care nu a fost comunicata inca. Aceasta ii va permite producatorului olandez, care deja e unul din principalii chipmakeri, cu 18 fabrici in intreaga lume, accesul la si mai multe facilitati de fabricare a chipurilor. Compania Philips va trece la producerea unor chipuri pentru comunicatii, aplicatii Internet si wireless, dupa cum a declarat Stuart McIntosh, vicepresedinte executiv al Philips. "Avem avantajul de a fi patruns dintr-o data intr-un domeniu operational deja existent", apreciaza acesta, adaugand ca firma sa va cheltui in urmatorii ani in jur de 100 de milioane de dolari pentru modernizarea acestor structuri de productie. Cerintele actuale ale pietei au reorientat productia firmei catre domeniul PC-urilor, imprimantelor, retelelor si, mai nou, catre chipurile pentru telefoane mobile "inteligente", pagere si hand-held-uri (computere de buzunar) dotate cu browsere web. De asemenea, noua strategie a companiei se bazeaza pe faptul ca "orice este acum conectat la Internet".
Cei mai mari realizatori de produse de inalta tehnicitate merg acum "pe mana" Internet-ului. Hewlett Packard a inceput sa produca pana si ceasuri sau alte bunuri de folosinta casnica pe care le conecteaza la Internet. General Electric si Whirlpool vor scoate pe piata frigidere care alerteaza automat centrele de service daca sunt defectiuni. Mai exista, de asemenea, automobile cu GPS-uri (Global Positioning System) si cu computere de bord, care necesita, cu toatele, chipuri. Piata este aproape infinita iar Philips vrea o bucata din ea. Intelegerea care a insotit vanzarea facilitatilor de productie stabileste ca Philips va continua sa produca chipuri pentru IBM si clientii acestuia, pana in 2002. Tranzactia a facut sa creasca brusc nivelul cotatiei bursiere a concernului european, ajungand in final cu peste 3% fata de maximum atins in ultimele 52 de saptamani.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1894 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020582 (s)

loading...