News Flash:

Vatmanii continua batalia pentru Piata Mihai Eminescu

1 Iulie 1999
667 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ei au propus semaforizarea intersectiei •Culoarea verde pentru tramvaie va fi comandata de vatman

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) Iasi nu au renuntat la ideea revenirii la vechile prioritati de circulatie in intersectia din Piata Mihai Eminescu. Lasarea fara prioritate a bulevardului Carol I, inclusiv a tramvaielor ridica numeroase probleme conducatorilor de vehicole. Printre acestea cei de la RATC precizeaza ca pe o portiune de 100 m tramvaiele trebuie sa cedeze trecerea de patru ori; de asemenea, in doua puncte tramvaiele traverseaza si reteaua de troleibuz caz in care viteza recomandata este de 15 - 20 km/h, fara ca aceasta sa poata fi atinsa din cauza distantelor scurte. Din acest motiv, in orice moment, este posibila agatarea de catre tramvaie a retelei de troleibuz, fapt ce poate avea drept consecinta lovirea sau chiar electrocutarea celorlalti participanti la trafic fara a mai lua in considerare pericolul blocarii intersectiei. Pe de alta parte, la una din cedarile de trecere spatele vagonului ramine pe carosabil blocind circulatia autovehicolelor. In sfirsit, vatmanii considera ca pornirile si frinarile repetate in panta conduc la consumuri supimentare de energie si la suprasolicitari ale echipamentelor mijloacelor de transport. Odata confruntati cu aceste probleme, vatmanii au fost hotariti, imediat dupa schimbarea regulilor de circulatie in intersectie, sa impuna revenirea la vechile prioritati. La un moment dat s-a intentionat blocarea circulatiei pe Copou pentru atingerea acestui obiectiv. In cele din urma dezbaterea s-a mutat in Comisia de Circulatie, singura care are autoritate in acest domeniu. Reprezentantii regiei - atit ai sindicatului cit si ai conducerii - au renuntat la tonul categoric si ultimativ si au propus o solutie de compromis. Daca aceasta va fi aprobata de Comisia de Circulatie, intersectia ar urma sa fie semaforizata iar culoarea verde, numai pentru tramvaie, ar urma sa fie comandata din interiorul vehicolului de catre vatman. Un raspuns la aceasta propunere ar urma sa fie dat in urmatoarele zile. Sustinatorii acestei idei au calculat ca trecerea unui tramvai prin intersectie dureaza cinci secunde ceea ce inseamna ca RATC ar bloca intersectia patru minute in fiecare ora.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2375 (s) | 33 queries | Mysql time :0.036523 (s)