News Flash:

Cutremur in industria europeana de automobile

7 Iulie 2008
1154 Vizualizari | 0 Comentarii
Cutremur in industria europeana de automobile
• Cresterea preturilor carburantilor si materiilor prime afecteaza profitabilitatea din aceasta industrie • Volkswagen a anuntat intensificarea masurilor de reducere a costurilor • Producatorii Daimler si BMW sunt afectati si de cotatia ridicata a Euro in raport cu dolarul american


Producatorii europeni de automobile au rezistat mai bine conditiilor dificile de pe piata decat concurentii americani, dar cresterea preturilor carburantilor si materiilor prime le pune in pericol prognozele referitoare la profitabilitate, comenteaza Reuters. Analistii considera ca producatorii PSA Peugeot Citroen si Renault ar putea rata tintele privind marjele operationale pe acest an, ceea ce ii va obliga fie sa le revizuiasca in scadere, fie sa intensifice masurile de reducere a costurilor, posibil odata cu prezentarea rezultatelor semestriale.

"Este nerealist sa presupui ca Renault isi va indeplini obiectivele initiale. Probabilitatea ca tintele sa fie ratate creste cu fiecare saptamana, odata cu accelerarea inflatiei, in timp ce conditiile macroeconomice duc la scaderea volumului vanzarilor", a declarat Pierre-Yves Quemener, analist sef in domeniul auto la Landesbanki Kepler. PSA si Renault au refuzat sa comenteze, inainte de publicarea rezultatelor semestriale. Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a declarat totusi ca mentine obiectivele grupului. "In pofida situatiei de pe piata, mentinem estimarile pentru 2008 si 2009", a declarat Marchionne saptamana trecuta. Cotatia petrolului a crescut in acest an cu 45 la suta, unele preturi la otel au urcat cu peste 50 la suta, majorari avand loc si in cazul altor materii prime, precum aluminiul, astfel incat respectarea previziunilor este dificil de realizat. "Suntem in continuare optimisti si facem tot ce putem, dar este clar ca situatia de pe piata s-a inrautatit", a declarat o sursa din industria de profil. Compania J.D. Power Automotive Forecasting a redus, vineri, cu 4 la suta estimarea privind vanzarile de automobile din Europa de Vest. "Costurile sunt in crestere iar cererea scade rapid, situatia este dificila pentru producatorii auto", a declarat Jonathon Poskitt, analist la J.D. Power.
Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din Europa in functie de vanzari, a actionat deja, anuntand luna trecuta intensificarea masurilor de reducere a costurilor, pentru a compensa pretul mare al materiilor prime. Compania are obiective modeste pentru acest an, de imbunatatire a vanzarii si profitului operational. Analistii anticipeaza ca Volkswagen va obtine o crestere de 3,4 la suta a veniturilor si de 10,7 la suta a profitului inainte de plata dobanzilor si impozitelor. Analistii sunt mai putin optimisti in privinta PSA Peugeot Citroen, plasat pe pozitia a doua pe piata. Directorul general Christian Streiff a stabilit pentru 2008 o tinta de 3,5 la suta pentru marjele operationale si de 5,5 - 6 la suta in 2010. Analistii anticipeaza insa marje de 3,38 la suta in acest an si 4,4 la suta in 2010. Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a stabilit ca sunt tintite marje de 4,5 la suta pentru 2008 si 6 la suta in 2009, pentru nivelul de 4,3 la suta, respectiv 5,3 la suta anticipat si de analisti.
Strategia de mentinere a marjelor si vanzarilor a fost similara printre marii producatori auto, respectiv concentrarea pe lansarea unor noi modele, externalizarea unor operatiuni catre centre de productie cu costuri reduse si dezvoltarea activitatilor in state cu ritm rapid de dezvoltare precum Brazilia, Rusia, India si China. Alte masuri includ reducerea costurilor prin eficientizarea operatiunilor si cresterea capacitatii de productie in tari cu costuri salariale reduse. Preturile cresc insa rapid, alimentate de cotatia de aproape 150 de dolari pe baril a petrolului, care afecteaza cererea pentru masini noi. In plus, costurile de productie sunt in crestere, in urma majorarii pretului materiilor prime. Producatori precum Daimler si BMW sunt afectati si de cotatia ridicata a Euro in raport cu dolarul, care le reduce veniturile din vanzarile pe piete cum sunt Statele Unite, Japonia si China. Alti factori negativi sunt reprezentati de presiunile de crestere a eforturilor de limitare a emisiilor de dioxid de carbon, precum si conditiile dificile de pe piata americana, unde vanzarile se afla la cel mai redus nivel din ultimii 15 ani.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1307 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019443 (s)