Diverse

Dr. Mihaela Bilic: Alimentele simple, cele mai sanatoase. Borsul, o “licoare probiotica”

Publicat: 25 iul. 2018
2

Alimentele simple sunt  si cele mai sanatoase, spune medicul nutritioniost  Mihaela Bilic. De secole oamenii cunosc si folosesc produse crude fermentate datorita beneficiilor extraordinare pe care le au pentru sanatate. Microorganismele vii prezente in orice produs fermentat, de la drojdia de bere, produse lactate si branzeturi, pana la muraturi si bors, au ca rol reechilibrarea florei microbiene din intestin, spune medicul nutritionist Mihaela Bilic. „Asa cum termenul “anti-biotic” inseamna anti-viata si se refera la medicamentele ce omoara bacterii si microbi, “pro-biotic” inseamna pentru viata”, ne explica medicul intr-o postare pe Facebook.
Anti-biotic” inseamna anti-viata si se refera la medicamentele ce omoara bacterii si microbi, “pro-biotic” inseamna pentru viata si presupune orice produs care contine pretioasele bacterii vii.

Borsul este un astfel de produs, obtinut prin fermentatia lactica a boabelor de grau. Si varza murata presupune acelasi proces de lacto-fermentatie ce da nastere unui aliment ce abunda in bacterii benefice. Dupa ce a numarat cu atentie, dr. Joseph Mercola precizeaza ca “intr-o portie de 200 g varza murata avem 10 trilioane de bacterii”, adica cat intr-o cutie intreaga de pilule probiotice???? Interesant este si faptul ca bio-disponibilitatea si eficienta alimentelor fermentate o depaseste pe cea a suplimentelor/medicamentelor probiotice.

Orice popor are in traditia culinara alimente fermentate, care au dincolo de rolul de a creste rezistenta organismului la boli, si avantaje nutritionale: sunt bogate in vitamine din grupul B si in vitamina C, fibre, fitonutrienti antioxidanti, minerale (calciu, potasiu, magneziu, fosfor, fier). Borsul si zeama de varza au fost sursa de vitamina C pe perioada iernii, atunci cand nu existau fructe si legume proaspete. Produsele lactate fermentate, fie ca e vorba de iaurt sau lapte batut, sunt cunoscute dintotdeauna ca remedii pentru o digestie buna si un tranzit intestinal optim. Uneori uitam cat de sanatoase sunt alimentele simple, asa ca pana la iarna am zis sa va aduc aminte de ciorbele de legume acrite cu bors si de sarmalutele in foi de vita, fierte in bors si ele.”





Adauga un comentariu