News Flash:

Remedii eficiente in tratarea osteoporozei

28 Iulie 2010
14754 Vizualizari | 0 Comentarii
Osteoporoza
Mai mult de 90% dintre femeile trecute de prima tinereţe se confruntă cu pierderi de masă osoasă. Specialiştii ne spun însă că osteoporoza, supranumită şi hoţul tăcut, pentru că poate slăbi oasele în decursul anilor, fără să fie detectată, nu este atat de gravă. Dacă veţi ţine cont de sfaturile noastre naturiste, articulaţiile dumneavoastră nu vor avea de suferit. Propolisul amplifica asimilarea calciului Cel mai important lucru de care trebuie să ţinem cont în maladia numită osteoporoză este ca nivelul calcemiei să rămană constant. Pentru persoanele adulte se recomandă un aport de circa 1.000 mg calciu/zi, iar pentru bărbaţii trecuţi de 65 de ani şi pentru femeile în postmenopauză 1.500 mg/zi. Propolisul este unul dintre produsele care ne ajută să ţinem calciul în frau. Specialiştii în medicină naturistă recomandă 30 de picături de tinctură de propolis dizolvate în puţină apă, luate pe stomacul gol, în fiecare zi. Se recomandă o cură de 21 de zile, urmată de o săptămană de pauză. Tinctura de propolis este, totodată, de un real ajutor în tratarea inflamaţiei rinichilor, a gripei şi a faringitelor. In acelaşi timp combate simptomele neplăcute provocate de intrarea în menopauză. Vitamina D întăreşte oasele Dacă boala este deja instalată, vă sugerăm următoarea reţetă: 200 g făină de orez (daţi orezul nedecorticat prin maşina de cafea), 200 ml miere polifloră, 50 g polen şi 100 ml lapte dulce. Se amestecă bine, pană se obţine o masă omogenă. Amestecul se pune într-un vas de sticlă şi se poate păstra la frigider. Se iau zilnic din preparat, cate trei linguri, cu două ore înainte de mesele principale. Pentru asimilarea calciului este absolut necesar să consumăm însă cat mai multe alimente bogate în vitamina D. Aşadar, preferaţi peştele gras ca somonul, sardinele sau heringul, lactatele integrale, ouăle şi carnea. Un aport sporit îl duce uleiul de peşte, samburii de migdale, broccoli şi pătrunjelul, dar şi prunele şi caisele uscate care întăresc scheletul osos. Nu în ultimul rand, staţi cat mai mult la soare. Acesta are rolul de a mări puterea de asimlare a vitaminei D, un aliat important al oaselor. Coada-calului, pentru articulatii de atlet O plantă cu adevărat miraculoasă în reconstrucţia cartilajelor prin conţinutul său bogat de siliciu este coada-calului. Se prepară un decoct din 20 g plantă într-un litru de apă. Se lasă la infuzat 30 de minute şi se beau între trei şi şase ceşti, pe tot parcursul zilei. Un remediu eficient, dar şi ieftin în tratarea osteoporozei este infuzia de lucernă. Peste o linguriţă cu lucernă se toarnă o ceaşcă cu apă fiartă şi se lasă la infuzat zece minute. Se beau trei căni pe zi. Ceaiul este însă contraindicat persoanelor care suferă de tulburări de coagulare a sangelui. Pentru sănătatea articulaţiilor se foloseşte şi decoctul de ţelină. Se fierb 30 g ţelină într-un litru de apă, timp de o jumătate de oră, se lasă 15 minute, se strecoară şi se beau două ceşti pe zi. Tinctura de marar alunga durerile Un efect foarte bun îl are şi tinctura de mărar diluată într-o jumătate de pahar cu apă, de trei, patru ori pe zi, timp de minim şase luni. Tinctura se prepară din 20 de linguri cu seminţe de mărar amestecate într-o jumătate de litru de alcool alimentar de 70 grade. Se ţine la macerat cel puţin zece zile, după care se filtrează. Se păstrează în sticluţe mici, închise la culoare. In paralel, pe locurile dureroase se pun comprese cu o soluţie preparată din: trei varfuri de cuţit cu piper negru, un pahar cu sare grunjoasă şi o jumătate de litru de coniac care se lasă la macerat cinci zile. Dacă osteoporoza este asociată cu reumatismul, se prepară o soluţie dintr-o jumătate de litru de alcool medicinal, 50 de aspirine pisate şi două linguri cu sare de lămaie. Se lasă la macerat două-trei zile, agitand de cateva ori pe zi, pană se dizolvă complet. Cu acest preparat se vor unge locurile dureroase. Masuri profilaxice "de aur" a. Stop fumatului. Studiile au arătat că ţigările sunt extrem de nocive sistemului osos, iar multe dintre tratamentele osteoporozei nu au efect la fumători b. Reduceţi cat mai mult alcoolul. Abuzul de alcool îmbătrîneşte şi favorizează eliminarea în exces a calciului. c. Evitaţi curele drastice de slăbire! Slăbirea în exces are efecte dăunătoare asupra sănătăţii. Persoanele anorexice se numără în topul celor care suferă de osteoporoză severă. Cea mai bună strategie este păstrarea unei greutăţi optime. d. Exerciţiile fizice regulate ajută la menţinerea densităţii osoase şi întăresc sistemul muscular, prevenind riscul căderilor. Cele mai indicate sunt exerciţiile antigravitaţionale, care presupun purtarea unor greutăţi. Mersul pe jos şi urcarea scărilor sunt cele mai indicate şi necesită un efort minim. Dacă suferiţi de osteoporoză, nu faceţi exerciţii care cresc riscul de fractură, cele care suprasolicită coloana vertebrală, cum este gimnastica aerobică sau joggingul. De asemenea, nu faceţi genoflexiuni şi nici alte exerciţii care arcuiesc spatele.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1449 (s) | 22 queries | Mysql time :0.027290 (s)