News Flash:

Cazuri identice: Volksbank - santaj la Bucuresti, negocieri la Iasi

1 Decembrie 2010
2389 Vizualizari | 0 Comentarii
• Cazuri asemanatoare ca doua picaturi de apa arata modul defectuos in care banca comerciala Volksbank prefera sa-si trateze clientii • Marul discordiei il constituie comisionul de risc, anulat prin Ordonanta de Urgenta 50/2010 • BUNA ZIUA IASI va prezinta astazi detalii uluitoare despre practicile aplicate de Volksbank in cazul a doi clienti, unul din Bucuresti si altul din Iasi, vizavi de aplicarea comisionului de risc, redenumit ulterior comision de administrare credit • Chiar daca au fost somati printr-o hotarare executorie sa suspende perceperea comisionului de risc, reprezentantii bancii au continuat sa faca presiuni asupra clientului pentru plata acestuia • Intr-un caz similar, la Iasi reprezentantii Volksbank au solicitat negocierea acestui comision, ajungandu-se la diminuarea acestuia

Totul a pornit de la o hotarare judecatoreasca obtinuta de un client bucurestean al bancii. Acesta a incheiat doua contracte de credite la o sucursala a Volksbank, in valoare de peste 100 mii euro. Toate bune si frumoase, pana la aparitia Ordonantei 50/2010, care suspenda asa-zisul comision de risc. Cum banca a refuzat sa puna in aplicare prevederile ordonantei, redenumind comisionul respectiv drept comision de administrare credit, clientul a depus o actiune in instanta. Pe 3 noiembrie, Judecatoria Sectorului 3 emite o hotarare executorie si dispune prin aceasta "suspendarea platilor lunare ale comisionului de risc (redenumit de parata ca fiind comision de administrare credit) prevazut in conventiile de credit incheiate, pana la solutionarea irevocabila pe calea dreptului comun al legalitatii incasarii acestui comision", se arata in decizia instantei.
Cristian Bacanu, avocatul clientului, sustine ca a instiintat filiala la care au fost deschise cele doua credite, solicitand reprezentantilor bancii sa nu mai perceapa comisionul de risc. "O copie dupa extrasul instantei cu sentinta a fost depusa la sucursala la care au fost deschise creditele. Cu toate acestea, desi clientul meu a achitat pe 4 noiembrie, respectiv cu o zi in avans, ratele pe care le are la cele doua credite, nu si comisionul de risc, redenumit de banca in comision de administrare credit, cu toate ca exista o hotarare executorie a instantei care suspenda plata acestui comision pana la o hotarare definitiva pe fond, reprezentantii bancii au instiintat clientul prin doua sms-uri ca figureaza cu restante la banca. Mai mult, pe 24 noiembrie clientul meu a primit doua notificari scrise prin care era instiintat ca trebuie sa achite sumele asa-zis restante din data de 5 noiembrie 2010, ulterioara datei în care s-a pronuntat instanta. Mama clientului, care este garantul unuia dintre cele doua contracte de credit, a primit tot in aceeasi zi o adresa prin care i se aducea la cunostinta asa-zisa restanta a debitorului si prin care i se solicita sa efectueze plata în contul acestuia", a declarat Cristian Bacanu, avocatul clientului.

Banca a amenintat cu rezilierea contractului

Cristian Bacanu sustine ca banca a fost prezenta la termenul de judecata, prin urmare stia de sentinta instantei. Cu toate ca a fost instiintata de client ca exista o hotarare a instantei care suspenda temporar comisionul de risc, banca a continuat sa-l sicaneze. Astfel, in adresa transmisa pe 24 noiembrie reprezentantii Volksbank sustin: "Va reamintim faptul ca, in caz de neachitare de catre client a sumelor, banca poate proceda la punerea în aplicare a prevederilor Sectiunii 8 din Conditiile Generale ale Conventiei de Credit mai sus mentionata, privind declararea scadentei anticipate a soldului creditului, cu toate consecintele care decurg din aceasta".
Mai mult, avocatul sustine ca, ulterior, clientul a primit si o notificare prin care era anuntat ca, in cazul in care nu-si achita asa-zisele restante, va fi raportat la Biroul de Credit. "Clientul meu a primit o noua instiintare ca va fi raportat la Biroul de Credit. Este un abuz in serviciu, un santaj pentru a constrange o persoana sa achite niste comisioane care nu sunt, de fapt. Clientul meu a fost amenintat ca pentru o asa-zisa restanta i se va declara scadent creditul si va fi obligat sa returneze toata suma restanta. Si asta desi nu a intarziat niciodata cu platile. Orice incercare a noastra de a contacta directorii bancii s-a soldat cu esec, iar ofiterii de credit cu care a vorbit clientul meu considera in continuare ca este vorba de un comision datorat in baza contractului semnat si asumat de ambele parti", a mai spus Cristian Bacanu. 
Ulterior, banca si-a schimbat atitudinea si a fost dispusa sa aplice hotararea instantei de judecata. Pentru procesul pe fond privind nelegalitatea comisionului respectiv, instanta a acordat termen în septembrie 2011, dar avocatul a facut cerere de preschimbare si a obtinut un termen pentru luna decembrie a acestui an.

La Iasi banca a dat-o la pace

Un caz similar s-a petrecut recent si la Iasi, cand un client al reprezentantei locale a Volksbank a solicitat neaplicarea comisionului de risc dupa aparitia OUG 50/2010. Cum banca a refuzat acest lucru, s-a ajuns inevitabil la instanta. "Este vorba de un client care are patru contracte de credit incheiate, trei in franci elvetieni si unul in lei. S-au luat in franci pentru ca aveau dobanzi foarte bune. Pentru toate cele patru contracte, clientul meu achita sub forma de comision de risc 0,1 la suta din valoarea fiecarui contract. In general, era vorba despre 250 euro pentru toate creditele deschise. S-a mers pe cale de ordonanta presedentiala, la fel ca si la Bucuresti, iar banca a fost dispusa la negocieri", a declarat Andrei Homeica, avocatul unui important client iesean al bancii.
Acesta a precizat ca, in urma discutiilor cu banca, reprezentantii acesteia au acceptat diminuarea valorii comisionului. "In urma negocierilor, comisionul a fost diminuat de la 0,1 la suta la 0,02 la suta, lucru acceptat si de clientul meu. In acest sens s-a intocmit si o tranzactie judiciara. Banca a inteles probabil ca acest comision reprezinta un risc asumat si garantat de client. Daca la Iasi au inteles sa renegocieze acest comision in urma unei discutii, la Bucuresti au mers pe calea justitiei", a mai precizat Homeica.

volksbank iasi
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2078 (s) | 25 queries | Mysql time :0.025459 (s)

loading...