News Flash:

Direct la obiect

Funeriu pleaca, Legea Educatiei ramane?

6 Mai 2010
1299 Vizualizari | 2 Comentarii
Vasile Salaru
Scriam ieri in acest colt de pagina ca examenul de bacalaureat nu mai este de mult un examen al maturitatii, un test care sa confirme ca absolventii de liceu sunt pregatiti pentru provocarile profesionale care urmeaza. Bacalaureatul Reformei, caracterizat de balbe si poticneli este in ultimii ani o inepuizabila sursa de nesiguranta, incertitudine si frustrare pentru elevi si profesori.
Am explicat in detaliu si care sunt motivele degradarii invatamantului, dar am ramas dator pentru azi cu propunerea unor metode pentru a echilibra lucrurile in acest domeniu prioritar pentru societate. Cred eu ca doua masuri sunt urgente: o salarizare corespunzatoare care sa indeparteze profesorul de meditatii si de alte slujbe in part-time, sa-l intoarca spre implinirea cu responsabilitate si profesionalism a meseriei pentru care s-a pregatit si pentru care are har, iar in al doilea rand revenirea la concursurile de admitere.
Sa nu uitam ca fondul nostru genetic are un puternic filon spiritual si orice roman poate invata orice limba a lumii cu mare usurinta fie la scoala, fie in afara ei; orice roman care a fost stimulat in tara si a atins performanta intr-un anumit domeniu a devenit o personalitate mondiala. Un studiu relativ recent arata ca 20% dintre angajatii Microsoft sunt ieseni! Sa nu uitam ca toate marile puteri au primit inteligenta formata de-a gata. De la noi au plecat, la noi nu s-a mai intors nimeni si nici nu ne permitem sa cumparam inteligenta.
Concursurile de admitere sunt necesare atat pentru admiterea in liceu cat si pentru accederea in invatamantul superior. E adevarat ca studiile universitare devin, dupa Revolutie, studii de masa, dar pestele tot de la cap se impute. Exigenta cadrelor didactice din invatamantul superior nu trebuie coborata de dragul taxelor de studii incasate. Reforma trebuie nu numai sa-i cuprinda pe universitari, ci sa inceapa cu ei. Nu cumva le sunt prea suficienti siesi si paralel cu piata muncii?
Ce-ar fi daca s-ar realiza niste parteneriate intre angajatori si institutia formatoare, iar pentru rebuturi sa plateasca aceasta din urma?
Legea educatiei propusa de domnul Funeriu nu are in vedere nici unul din aspectele mentionate mai sus. Guvernul Boc agonizeaza si mai mult ca sigur pana la inceputul anului scolar 2010-2011 Funeriu nu va mai fi ministru. Legea sa insa va ramane?
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

gabriel nicolae teodorescu  | #105678
Doamnelor și domnilor profesori, părinți și elevi/studenți

... demersurile mele pt contracararea unei legi trunchiate și incomplete, care discriminează și este și anticonstituțională pe unele articole se pot vedea atât pe forumuri, www.edu.ro/forum/profesori , www.unpasianinte.edu.ro, ... topicuri preuniv. și univ., precum și o serie de scrisori deschise adresate ministrului, și politicului din Ro prin massmedia.

Cu stimă și considerație
Gabriel Nicolae Teodorescu
Cluj-Napoca


Moralitatea sistemului educațional românesc
Aș dori sa aduc in discuție aspectele legate de filozofia(de morala) care stă în spatele legii, angajarea morală a legii în educarea elevilor/studenților.Nevoia de educație morală, nu vizează doar individul, și astfel apare necesitatea schimbărilor în mentalitatea colectivă, pentru o reașezare a scării de valori în mediul social. Acceptarea mecanismelor de piață în domeniul educației, poate fi percepută ca o imixtiune neavenită în autonomia educaționalului, și mai ales duce la o scădere a prestigiului social al instituției educative și a statutului de profesor. Într-o societate care se manifestă adesea de tip concurențial, câștigător va fi cel mai puternic, adică omul cu bani, astfel sintagma „egalitatea șanselor” devine un slogan utopic. Legea Educației Naționale trebuie să reabiliteze echitatea, restituind fiecărui individ și mai ales celor aparținând grupurilor defavorizate, o existență nediscriminatorie, accedând cu șanse egale, prin educație, la procesul de reabilitare socială. Problema însă rămâne în continuare deschisă, și anume dacă principiul egalității șanselor este periclitat de un sistem educativ adaptat la mecanismele de piață.
vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058-pg4.html

http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/

Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale

În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea).
Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.
Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).
Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).


Substituire și substituit; nevoi sociale vs nevoi sociale de educație

Nevoile de educație sunt nevoi sociale, constituind de fapt cerințele pe care societatea le formulează față de sistemul educativ, concret comunitatea le formulează față de instituția școlară.
Nevoile de educație vor genera multe neclarită în sistem, deoarece disputa va fi tot timpul între nevoile sociale și cele educaționale.(este totuși o implicație logică...); ... cum A implică B și B implică inevitabil A,..., concluzia sistemul educativ va fi obligat să se adapteze și mai ales să se radapteze ori de câte ori apar nevoi sociale nesatisfăcute.(vezi forma legii... ciudată lege...). Conform raționamentului legii atunci când societatea în funcționarea ei ar avea disfuncționalități, dezechilibre între diferite sectoare, atunci și EDUCAȚIA va fi schimbată.
Astfel, EDUCAȚIA va perpetua și ea dezechilibrele din sfera socialului și le va amplifica.
Deci: EDUCAȚIA va fi un substitut al schimbărilor sociale care vor surveni în societatea românească.
Întrebare mea adresată guvernanților: Dacă neconcordanțele între educație și social se vor amplifica, pe care din cele două ar trebui să o schimbăm???
( ... cum massmedia manipulează la greu, atunci cu certitudine Educația se face vinovată de toate relele societății...)
Confuzia legii este între:
- nevoi sociale;
- nevoi sociale de educație...
un roman  | #105690
Ar dreptate dl.profesor cand afirma ca o masura urgenta trebuie sa fie introducerea ex. de admitere in inv. superior (ca prevedere cuprinsa in Legea Educatiei).Sa se stopeze procesul de "fabricare" a tot mai multi licentiati semianalfabeti, sau neprofesionisti care au ajuns la o facultate intamplator, pt. ca mai erau locuri la buget. Trebuie sa urmeze cursurile unei facultati numai cei atrasi de un anumit domeniu, pentru care vor sa se specializeze in vederea profesarii. De ce se irosesc sume enorme pt. studenti care se inscriu la facultate doar ca sa profite de multitudinea de facilitati financiare oferite de bugetul tarii (pe spinarea populatiei)?!.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1827 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018614 (s)

loading...