News Flash:

Produsele romanesti sunt invizibile in supermarketuri

22 Februarie 2008
1927 Vizualizari | 2 Comentarii
• Retelele marilor magazine au creat o adevarata bariera impotriva produselor romanesti, aprovizionandu-se in proportie de peste 80 la suta cu produse din import • Rafturile supermarketurilor sunt pline ochi cu produse din Belgia, Olanda, Italia, Turcia sau Austria, cu toate ca aceleasi produse pot fi achizitionate la preturi competitive de la producatorii autohtoni • Politica supermarketurilor va avea efecte negative asupra economiei, de la inchiderea multor societati comerciale din industria alimentara pana la cresterea numarului de someri si migratia fortei de munca calificate

Produsele alimentare traditionale romanesti sunt invizibile pe rafturile supermarketurilor din Iasi. Retelele marilor magazine au creat o adevarata bariera impotriva produselor romanesti, aprovizionandu-se in proportie de peste 80 la suta cu produse din import. Rafturile marilor magazine alimentare sunt pline ochi cu produse din Belgia, Olanda, Italia, Turcia sau Austria, cu toate ca aceleasi produse pot fi achizitionate la preturi competitive de la producatorii autohtoni. Dupa numarul de produse din raioanele de fructe si legume din supermarketuri care sunt importate, cumparatorii ar trebui sa vorbeasca in jur de zece limbi straine. Consumatorii au de ales intre rosii din Turcia, la un pret de peste 6,5 lei pentru jumatate de kilogram, ardei iuti din Maroc sau morcovi din Olanda si Italia, care au preturi mult mai mari decat produsele romanesti. Desi ardei grasi exista si in tara, supermarketurile prefera sa puna la raft soiuri hibride aduse din Olanda, care ajung sa coste peste 14 lei pe kilogram. Desi judetul Iasi este impanzit de livezile de meri, pe rafturile supermarketurilor nu se gasesc decat mere importate din Italia sau Austria, care ajung sa coste in jur de 6 lei pe kilogram. Painea si uleiul sunt singurele produse care mai fac loc si producatorilor locali pe rafturile marilor magazine. Uleiul de la SC Unirea SA, pentru putinul timp cat mai exista fabrica, insumeaza un procent de 30 la suta din marcile de ulei expuse in unele supermarketuri. In altele insa, acesta nici nu exista pe raft, facand loc producatorilor din Dolj sau Bucuresti, dar in special celor din Italia si Spania. Painea fabricata de societatile comerciale SC Panificom SRL si SC After SRL este singura sansa data producatorilor locali de profil. "Peste 80 la suta dintre produsele din aceste magazine sunt din import. Pentru restul de 20 la suta, producatorii trebuie sa plateasca sume exorbitante, de ordinul miilor de Euro", a precizat Tudor Dorobantu, secretarul general al Federatiei Agrostar.

Revolta producatorilor


Producatorii agricoli
cred ca taxele foarte mari, precum si atitudinea marilor magazine vor avea efecte negative pentru industria alimentara si, implicit, pentru economia nationala. Dupa cum sustin acestia, lipsa accesului si promovarii pe rafturile supermarketurilor a produselor traditionale va duce la inchiderea multor societati comerciale din industria alimentara si la cresterea numarului de someri. "Aceasta politica adoptata de reprezentantii supermarketurilor va conduce in cativa ani la inchiderea societatilor de profil din industria alimentara. Astfel, va creste numarul somerilor si exista riscul sa pierdem forta de munca calificata in domeniu. Cei mai multi vor prefera sa munceasca in strainatate, unde pot avea venituri de trei-patru ori mai mari", a afirmat Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor din Industria Alimentara. Producatorii agricoli ameninta ca vor bloca activitatea supermarketurilor din cauza taxelor foarte mari pe care trebuie sa le plateasca pentru a-si expune produsele traditionale pe rafturile marilor centre comerciale. Reprezentantii Federatiei Agrostar au declarat ca agricultorii sunt decisi sa blocheze aprovizionarea supermarketurilor, pentru a le determina sa cumpere produse din Romania. "Suntem nevoiti sa recurgem la o masura de protest pentru a ne face auziti. Daca este nevoie vom face garduri de oameni pentru a bloca accesul marfurilor in marile magazine. Este o mare problema, este o concurenta neloiala, o taxare excesiva a produselor noastre si o politica clara de monopol in sprijinul importurilor masive de produse agroalimentare", a declarat Tudor Dorobantu, secretarul general al Federatiei Agrostar. Producatorii agricoli sunt nemultumiti de faptul ca retelele de supermarketuri care au monopolizat consumul in marile orase se aprovizioneaza in proportie de peste 80 la suta cu produse din import. Dupa cum sustin reprezentantii sindicatelor din industria alimentara, produsele traditionale si micii producatori agricoli nu mai au nici o sansa in fata taxelor de mii de Euro impuse de supermarketuri, situatie care determina falimentul industriei alimentare din Romania.

revolta producatorilor
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

morebyte  | #30465
Cam asta este consecinta lipsei unor branduri puternice de nationalitate pur romana.Cand o sa invatatam sa inregistram marcile proprii inaintea ungurilor,bulgarilor atunci probabil o sa identificam propriile branduri in supermarket-uri...pana atunci...marcel e expirat, unirea ..bye bye...
Vlad  | #30466
Dar pentru ce credeti ca a avut UE nevoie de Romania? Ei acum vedeti de ce.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1887 (s) | 24 queries | Mysql time :0.027071 (s)

loading...