Diete si regimuri

Alimente care cresc nivelul de colesterol bun

Publicat: 25 iun. 2017
7
Alimentatia joaca un rol extrem de important in mentinerea unui colesterol bun. Astfel, o alimentatie mult prea bogata in grasimi nesanatoase creste nivelul colesterolului rau, in timp ce o dieta echilibrata creste colesterolul bun.
Iata, asadar, care sunt alimentele care impiedica formarea colesterolului rau si care ne mentin sanatosi:
Acizi grasi Omega-3 si Omega-6
Aceste uleiuri reprezinta vindecatori prin excelenta ai inimii. Cu ajutorul lor, ficatul poate produce niste substante numite prostaglandine, care au proprietati antiinflamatoare, antitrombotice si vasodilatatoare.

Cat de periculoase sunt dislipidemiile

Acizii grasi Omega-3 si Omega-6 se gasesc din belsug in umatoarele alimente: nuci, seminte de in, quinoa, seminte de chia, linte, fasole, naut, avocado, broccoli, varza si peste (macrou, sardine, ton si somon).
Pentru a profita de efectele benefice ale Omega-3 si Omega-6, tine cont de urmatoarele sfaturi:
– Foloseste uleiuri vegetale de buna calitate (presate la rece);
– Consuma alimente crude (in cazul semintelor si uleiurilor) sau gatite putin la abur, atunci cand vine vorba de legume sau peste (in caz contrar, isi vor pierde toate calitatile nutritive);
– Mananca de 2 ori pe saptamana legume crude sau gatite la abur si stropite cu ulei de masline;
– Adauga semintele mai sus mentionate in iaurturi, supe, salate, placinte, piureuri sau sucuri.
Antioxidanti
Antioxidantii reduc nivelul de colesterol rau si stimuleaza producerea de colesterol bun. Astfel, vitamina C si flavonoide precum betacarotenul sau licopenul care se gasesc in legume si fructe au un rol deosebit de important.
Este recomandat sa mananci zilnic 5 tipuri de fructe si legume precum: anghinare, vinete, dovlecei, varza, sparanghel, spanac, mandarine, mango, peste, cartofi, portocale, kaki, papaya, ananas, ridichi si morcovi.

Ce se intampla in corp daca sari peste micul dejun
sursa: clicksanatate.ro




Adauga un comentariu