News Flash:

Lipsa de consens privind promovarea turistica

11 Iulie 2005
1005 Vizualizari | 0 Comentarii
•Autoritatile sunt pline de proiecte de dezvoltare a turismului, dar realizarea lor practica intarzie •Primaria realizeaza un centru de turism cu sprijin francez, in timp ce prefectul se trezeste ca vrea ca o firma straina sa faca promovarea orasului

Turismul din Iasi se poate inscrie cu succes in formula "exista, dar lipseste cu desavarsire". In timp ce alte orase din tara au incheiat refacerea centrelor istorice, iar turismul incepe sa se dezvolte, municipiul Iasi are turisti doar din inertie. Singura avalansa de vizitatori - pelerini cu care se mandreste orasul are loc de Sarbatorile Iasilor. Proiecte peste proiecte, idei si initiative pentru dezvoltarea si promovarea turistica a municipiului exista din belsug, dar punerea in practica intarzie. De curand, prefectul Radu Prisacaru a lansat o noua initiativa, anuntand implicarea in acest domeniu. Prefectul doreste colaborarea cu o firma din strainatate, specializata in promovare, pentru ca municipiul si intreg judetul sa fie mult mai bine vazute in exterior. Planul prefectului este ca firma sa stabileasca un brand specific pentru Iasi si cu ajutorul caruia turistii sa fie atrasi pentru a vizita orasul celor sapte coline. Cum era si normal, din prea multe proiecte rezulta batai de cap. Mai ales cand intervine in discutie si factorul politic. "Vor sa rezolve o problema pentru care noi am demarat deja proiecte. Nu avem nevoie de noi idei. Daca prefectura vrea sa ni se alature si sa ne ajute sunt bine primiti", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Primaria a lansat deja infiintarea unui centru de turism in subordinea municipalitatii. Scopul principal al acestuia este promovarea turistica a municipiului si a intregii regiuni Moldova. Proiectul beneficiaza de experienta unui oras francez, Villeneuve d'Ascq, infratit cu municipiul Iasi. "Vom stabili si incheia un protocol cu primaria franceza, care va oferi consultanta si pregatirea personalul viitorului centru. Avem si modalitati de promovare, realizarea de materiale informative si chiar un film care sa prezinte municipiul si care va fi vizionat de turisti", a explicat Nichita. De altfel, municipalitatea se lauda cu demararea reabilitarii obiectivelor istorice cu importanta locala, pentru ca turistii sa aiba o lista plina in timpul sejurului. Mai mult, s-a incercat reabilitarea unor zone pentru a crea o legatura intre obiective si a realiza un centru turistic. Pe lista municipalitatii a intrat astfel refacerea Pietei Unirii, reabilitarea si transformarea cu parfum de epoca a strazii Lapusneanu, restaurarea manastirii Golia si modernizarea zonei limitrofe. Toate aceste proiecte au fost demarate si beneficiaza sau doresc sa acceseze fonduri europene. Numai ca lucrarile efective si mai ales rezultatele intarzie sa apara.
(L.S.)
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1840 (s) | 25 queries | Mysql time :0.062209 (s)

loading...