News Flash:

Modificari pentru imbunatatirea procedurilor de primire a fondurilor Sapard

11 Iulie 2003
580 Vizualizari | 0 Comentarii
Agentia Sapard anunta o serie de modificari de ordin procedural, menite sa fluidizeze procesul de implementare si plata proiectelor Sapard in cadrul masurii 2.1, venind in sprijinul beneficiarilor publici care intampina dificultati in asigurarea surselor de finantare. "Prima modificare este aceea ca beneficiarul poate solicita o plata preliminara pentru rambursarea cheltuielilor de proiectare, inainte de a solicita plata aferenta primei transe", a declarat Gheorghe Cojoc, seful serviciului biroului de dezvoltare rurala. Acesta a precizat ca plata preliminara poate fi solicitata numai de catre consiliile locale care au finalizat toate procedurile de licitatie, respectand "Manualul de proceduri pentru contractele de achizitii publice de servicii, bunuri si lucrari" si au incheiat inclusiv contractul cu firma de constructii care va executa lucrarea. "Cea de-a doua modificare consta in faptul ca valoarea primei transe s-a redus procentual de la minim 30%, la minim 20% din valoarea totala eligibila a proiectului", a afirmat seful serviciului de dezvoltare rurala. Gheorghe Cojoc a subliniat ca valoarea primei transe nu include cheltuielile de proiectare rambursate, daca plata preliminara a fost solicitata. Beneficiarii au obligatia de a depune la birourile regionale de implementare a programului Sapard, declaratia de esalonare a platilor, imediat dupa finalizarea procedurii de achizitie publica a proiectului. Dosarul cererii de plata a cheltuielilor de proiectare se depune, cel mai devreme, odata cu declaratia de esalonare a platilor. "Reamintim ca pentru finantarea proiectelor in cadrul programului Sapard, se aplica principiul rambursarii, respectiv nu se acorda avans, ci se ramburseaza cheltuieli efectuate. Executia proiectului se asigura din surse proprii, pana la rambursarea sumelor de catre Agentia Sapard. Aceasta rambursare se face in baza cererilor de plata depuse de beneficiar si insotite de documente justificative (facturi, contracte, ordine de plata)", a declarat seful serviciului de dezvoltare rurala. Gheorghe Cojoc a precizat ca membrii consiliilor locale pot solicita pana la 5 rambursari, care acopera integral valoarea eligibila a proiectului. Rambursarea cheltuielilor aferente transei de plata se face in maxim 90 de zile de la depunerea cererii de plata, la biroul regional al agentiei.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1296 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018198 (s)

loading...