News Flash:

Bilantul reformei in lumini si umbre

19 Ianuarie 2000
692 Vizualizari | 0 Comentarii
•Consiliul de Administratie al unei scoli trebuie sa ia deciziile importante, nu sa fie un organism de ornament •Directorii au fost avertizati sa renunte la autoritarism

In ultima perioada, Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a realizat 200 de inspectii tematice si 17 inspectii frontale. In urma acestora, conducerea ISJ Iasi a ajuns la concluzia ca profesorii sunt din ce in ce mai interesati de reforma si doresc sa se implice in aplicarea practica a acesteia. De asemenea, cadrele didactice au devenit interesate de cursurile de perfectionare: "Profesorii sunt din ce in ce mai interesati referitor la cursurile de formare continua. Chiar cadrele didactice mai in varsta, care erau reticente fata de acest aspect si credeau ca nu mai au ce invata, au devenit interesate de aceste cursuri de formare continua", a precizat Camelia Gavrila. O dominanta obsesiva a scolilor este faptul ca incearca sa atraga cat mai multe fonduri extrabugetare.

"Conducerile scolilor incearca sa gaseasca metode prin care sa atraga fonduri extrabugetare: inchiriere de spatii, sponsorizari, programe internationale etc. De remarcat faptul ca pana si scolile de la tara se zbat sa faca rost de fonduri extrabugetare, chiar daca activitatea economica din mediul rural nu este foarte dezvoltata", a mai spus Camelia Gavrila. In ceea ce priveste problemele descoperite in urma ultimelor inspectii, pe primul loc au ramas cele legate de disciplinele optionale in alegerea carora s-a constatat ca exista mult formalism.

In multe scoli, disciplinele optionale nu au fost aprobate de Consiliile de Administratie sau vizate de inspectorii de specialitate, nu a fost stabilita durata pe care va fi studiata disciplina optionala: "Avem impresia ca disciplinele optionale nu au fost create pentru elevi, ci pentru a asigura un post profesorului", a mai precizat Camelia Gavrila. Ea a adaugat ca metodele de predare au ramas in marea majoritate inactive (dictare, expuneri exagerate ale profesorilor) si nu capteaza atentia elevilor.

O bila neagra au acumulat si unii directori de scoli. "S-a constatat managementul autoritar al directorilor de scoli. In multe cazuri, directorul si directorul adjunct sunt cei care iau toate deciziile in scoala, Consiliul de Administratie al unitatii de invatamant fiind mai mult pe post de ornament. Insa, orice decizie importanta pentru scoala trebuie luata in Consiliul de Administratie si orice membru al acestuia sa aiba o sarcina pe care sa o coordoneze. Directorii trebuie sa inteleaga ca in acest fel se pot obtine mai multe lucruri bune pentru scoala", a incheiat Camelia Gavrila.

camelia gavrila
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2016 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020225 (s)

loading...