News Flash:

Ce drepturi aveti ca turisti

29 Iulie 2008
824 Vizualizari | 0 Comentarii
Av Razvan A HUTANU
In primul rand, in situatia in care turistul se afla in imposibilitate de a participa la calatoria turistica, acesta poate sa cesioneze contractul cu agentia de turism unei terte persoane, care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligatia de a anunta agentia de turism cu cel putin 5 zile inaintea datei de plecare. In acest caz, agentia reziliaza contractul cu turistul care cesioneaza contractul si incheie un alt contract cu noul turist. Pentru calatoriile individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea transferarii locului de zbor.
In cazul sejururilor de odihna sau tratament, turistul are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor din Romania, respectiv, in statiunile de pe litoral, cazarea se va face la ora 18.00 a zilei de intrare si se termina la ora 12.00 a zilei de plecare. In statiunile din tara, altele decat cele de pe litoral, cazarea se va face incepand cu ora 12.00 a zilei de intrare si se termina cel tarziu la ora 12.00 a zilei urmatoare celei inscrise pe voucher ori pe biletul de odihna sau tratament.
In situatia in care preturile stabilite in contractul cu agentia de turism sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, avand dreptul la rambursarea de catre agentie a sumelor platite.

In cazul in care turistul reziliaza contractul sau agentia de turism anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara propus de agentia de turism;
b) sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara, propus de agentia de turism, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea contractului.
Daca turistul solicita schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului cu aplicarea penalitatilor legale la momentul respectiv si incheierea unui nou contract.
Turistul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubrizare, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la agentie.
Turistul este obligat sa prezinte, la receptia unitatii hoteliere, actele sale de identitate si documentul de calatorie eliberat de agentia de turism (respectiv voucher, bilet de odihna, bilet de tratament), in vederea acordarii serviciilor turistice.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1596 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019746 (s)

loading...