News Flash:

Sefii asociatiilor de locatari sunt luati la bani marunti

31 Octombrie 2001
509 Vizualizari | 0 Comentarii
Infiintarea Serviciului de Control al Asociatiilor a provocat o adevarata psihoza a reclamatiilor •15 administratori sunt controlati deja pentru a se determina daca au furat din banii dati la intretinere

Infiintarea Seviciului de Control al Asociatiilor de Locatari si Proprietari, avizat la Iasi acum doua saptamani, in urma unei hotarari de guvern care prevede acest lucru, a declansat o adevarata psihoza a acuzatiilor aduse de catre locatari propriilor administratori.
Zilnic, zeci de ieseni se prezinta la respectivul serviciu pentru a-si acuza proprii administratori ca incarca facturile la intretinere si ca multi din bani au fost folositi de catre presedintii asociatiilor in scopuri personale. "Angajatii nostri sunt sufocati de multimea de persoane care se prezinta zilnic la Serviciul de Control, iar numarul acestora este in continua crestere. Deoarece nu putem face fata sesizarilor, in acest moment, majoritatea personalului Primariei a trecut sa se ocupe de problemele locatarilor in loc sa faca alte treburi", a declarat sefa Serviciului de Audit din cadrul Primariei, Violeta Ionescu.
Acesta a precizat ca, in acest moment, doar patru angajati din cei sapte prevazuti in lege sunt repartizati efectiv la Serviciul de Control al Asociatiilor.
Conform conducerii Corpului de Audit, de la infiintare s-au primit peste 70 de sesizari care cuprind astfel de reclamatii.
Dintre acestea, deja 15 s-au dovedit, la o prima analiza, credibile iar angajatii Primariei au trecut la controlul contabil-financiar al asociatiilor pentru a certifica daca respectivii administratori si-au insusit din sumele achitate pentru intretinere.

Multe reclamatii sunt rafuieli personale

Conducerea RADET considera ca, in ciuda faptului ca actiunile de control sunt abia la inceput, se vor descoperi cazuri de frauda deoarece o parte din acesti administratori se afla deja pe o "lista neagra" a regiei.
Violeta Ionescu spune ca infiintarea Serviciului de Control al Asociatiilor de Locatari si Proprietari a declansat o adevarata psihoza a reclamatiilor. Desi o parte din locatari au cereri serioase, ce au fost luate in consideratie si care vor duce la demascarea administratorilor fraudulosi, majoritatea dintre consumatori stau la rand doar pentru a-si reclama administratorul din motive strict personale. Ulterior, in cazul acestora din urma, se descopera ca multi din ei nu-si suporta, de fapt, proprii presedinti de asociatii si din acest motiv ii denunta nejustificat. "Multe dintre reclamatii sunt nefondate si facute deoarece locatarii nu-i suporta pe administratori. Suntem pusi pe drumuri chiar daca, la prima vedere, se observa ca multe sunt rafuieli personale decat reclamatii adevarate", a mai precizat Violeta Ionescu.
Conform legii, toti cei care depun o sesizare primesc raspuns. Dincolo de toate acestea, problema administratorilor fraudulosi este foarte serioasa, recunosc autoritatile locale.
Atat edilii cat si conducerea RADET au dat de mai multe ori ca sigur faptul ca multi din administratori folosesc banii locatarilor in scopuri personale, depunandu-i in banci si luandu-si dobanda si apoi achitand datoriile la intretinere. Cum de opt ani nu a existat nici o lege care sa permita un control al activitatii presedintilor asociatiilor de locatari, iesenii isi pun toata speranta in noul serviciu de control infiintat, tinand cont ca 40% dintre locatari nu beneficiaza de apa calda sau caldura desi multi spun ca si-au achitat facturile la intretinere.
Marius PILA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1917 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021585 (s)

loading...