News Flash:

9 alimente care fortifica sistemul imunitar

22 Aprilie 2018
363 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6658 RON (-0.0009)
USD: 4.0493 RON (+0.0134)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente care fortifica sistemul imunitar

O dieta sanatoasa si echilibrata este esentiala pentru a fortifica sistemul imunitar si a preveni declansarea mai multor boli care pot fi provocate de slabirea acestuia.

Daca te simti slabit, obosit si contractezi infectii cu usurinta, a venit momentul sa consumi mai multe alimente care fortifica sistemul imunitar. Rolul acestui sistem este sa protejeze organismul impotriva bacteriilor, ciupercilor si altor boli infectioase.

Pentru a-ti fortifica sistemul imunitar, trebuie sa tii cont de anumiti factori, printre care sa traiesti o viata sanatoasa, fara prea mult stres. Totodata, este important sa ai obiceiuri de somn benefice si sa urmezi o dieta echilibrata.

In articolul de azi iti propunem 9 alimente care fortifica sistemul imunitar, ce iti pot imbunatati semnificativ mijloacele naturale de aparare.

1. Apa

Organismul uman trebuie sa se mentina hidratat pentru a putea elimina toxinele si celelalte deseuri. De asemenea, o hidratare adecvata trateaza infectiile, curatand si protejand caile respiratorii.

  • Bea 10-12 cani de apa in fiecare zi. Acest obicei te va mentine bine hidratat.

2. Usturoiul
In afara de a oferi o aroma gustoasa preparatelor, usturoiul are proprietati antibacteriene si antivirale. Datorita acestor beneficii, el poate fortifica mijloacele naturale de aparare.

  • Usturoiul aprovizioneaza organismul si cu enzime, antioxidanti, potasiu, fosfor, zinc si calciu.
  • Acesta fortifica sistemul respirator si creste numarul globulelor albe din sange.

3. Fructele citrice

Lamaile, mandarinele, grepfruturile, portocalele si celelalte fructe citrice se numara printre cele mai recomandate alimente care fortifica sistemul imunitar.

Citricele au un continut semnificativ de vitamina C, o substanta cu actiune antioxidanta. Astfel, citricele previn bolile respiratorii si accelereaza vindecarea.

Dar fructele citrice nu ofera doar vitamina C. Acestea sunt bogate in fibre, potasiu, magneziu si calciu, nutrienti importanti care intaresc oasele, musculatura si sistemul nervos.

4. Mierea

Mierea este, in general, folosita pentru a indulci preparatele si bauturile, dar beneficiile ei nu se limiteaza doar la gust. Acest aliment prezinta o gama larga de antioxidanti, compusi care amelioreaza tusea, ingrijesc plamanii si previn uscarea gatului. In plus, mierea poate elimina flegma.

Mierea are un efect sedativ asupra sistemului nervos. Ea poate reduce nivelul colesterolului, faciliteaza digestia si, nu in ultimul rand, fortifica sistemul imunitar.

5. Ceapa

Ceapa este unul dintre cele mai populare remedii naturiste pentru infectiile respiratorii si fortificarea sistemului imunitar. Acest fapt se datoreaza proprietatilor sale purificatoare si dezinfectante.

  • Ceapa contine vitamine, saruri minerale, sulf, magneziu, fier si sodiu.
  • O poti folosi pentru a combate diabetul, celiachia, bolile infectioase si problemele digestive.

6. Fructele si legumele rosii, pe lista de alimente care fortifica sistemul imunitar

Culoarea fructelor si a legumelor ofera indicii cu privire la nutrientii si beneficiile pe care acestea le ofera.

Alimentele rosii tind sa fie bogate in proteine si vitamina A, care sunt ideale pentru a fortifica mijloacele de aparare ale organismului.
Acestea contin si antioxidanti care stimuleaza circulatia sanguina si actioneaza asemenea unor agenti de curatare, eliminand substantele toxice din corp.
Fructele si legumele rosii iti pot imbunatati dispozitia, protejeaza pielea impotriva soarelui si sustin regenerarea celulara.

Din acest grup de alimente fac parte:

  • Rosiile
  • Ardeii rosii
  • Capsunile
  • Ciresele
  • Pepenele verde
  • Merele rosii
  • Zmeura
  • Sfecla

7. Ciupercile

Ciupercile sunt ideale pentru a fortifica sistemul imunitar. In plus, ele aprovizioneaza organismul cu energia de care acesta are nevoie pentru a-si indeplini functiile zilnice.

O alta calitate interesanta a ciupercilor este reprezentata de proprietatile lor antimicrobiene si antivirale. Acestea contin si potasiu, drept pentru care pot echilibra nivelul fluidelor din corp si tensiunea arteriala, accelerand metabolismul.

8. Alimentele bogate in vitamina E

Daca vrei sa-ti fortifici sistemul imunitar, urmatoarele alimente bogate in vitamina E iti vor fi de mare ajutor:

  • Migdalele
  • Mangoldul, spanacul si broccoli
  • Patrunjelul
  • Avocado
  • Boabele de soia
  • Semintele de floarea soarelui
  • Papaya
  • Maslinele
  • Germenii de grau

Vitamina E iese in evidenta datorita efectului sau antioxidant puternic si a faptului ca poate stimula sistemul imunitar. Consumul zilnic de surse de vitamina E te ajuta sa eviti bolile cardiace, sa-ti protejezi vederea si sa-ti fortifici parul.

  • Vitamina E este importanta in ceea ce priveste ingrijirea pielii, ajutand la vindecarea tesuturilor lezate.
  • Datorita tuturor acestor beneficii, te sfatuim sa consumi surse de vitamina E pentru a preveni petele, ridurile si acneea.

9. Alimentele bogate in fier

Acest mineral este indispensabil daca vrei sa ai un sistem imunitar puternic. Fierul te ajuta sa previi si sa tratezi anemia si iti reduce riscul de a experimenta oboseala sau slabiciune.

Este indicat sa consumi surse de fier pentru a-ti ingriji pielea. Acesta combate radicalii liberi si creste nivelul de energie al organismului.

Principalele surse de fier sunt:

  • Carnea rosie
  • Fructele deshidratate
  • Legumele cu frunze verzi
  • Fructele de mare
  • Produsele alimentare integrale
  • Legumele
  • Pestele
  • Carnea de pui
  • Stafidele
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

1 apa 2 usturoiul 4 mierea 5 ceapa 7 ciupercile
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1633 (s) | 21 queries | Mysql time :0.032592 (s)