News Flash:

Autogara va fi amenajata in locul depoului Regiei de Transport

4 Iulie 2005
897 Vizualizari | 0 Comentarii
•Este vorba despre depoul Regiei Autonome de Transport Public din zona Garii •Pentru a face loc viitoarei autogari a municipiului, intreg depoul de tramvaie si sediul RATP vor fi mutate

Amenajarea viitoarei autogari a municipiului in zona Garii de Nord va duce la disparitia actualului depou al Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Pana acum, municipalitatea vehicula ideea restrangerii depoului si o micsorare a activitatii tramvaielor pentru a face loc unui complex de cladiri, autogara si spatii comerciale adiacente. Totul va fi gestionat de un investitor privat care va amenaja zona si o va administra. Dupa mai multe masuratori si analize de solutii, primarul a hotarat sa adopte insa o alta solutie. Desi conducerea RATP s-a aratat de la bun inceput impotriva aparitei autogarii pe terenul depoului, primarul Gheorghe Nichita a cerut expertilor din primarie sa gandeasca amenajarea intregii zone. Intreg depoul va fi mutat intr-o alta locatie pentru a rezerva intreg spatiul unei autogari. Pana si sediul administrativ al RATP este pe lista de disparitie. "Aparitia unei autogari in zona presupune demolarea depoului, zona de parcare a tramvaielor, cat si cladirile existente. In principiu, va fi mutat si sediul Regiei, deoarece nu se incadreaza in zona din punct de vedere arhitectonic. Dupa ce vom analiza solutiile se va stabili exact situatia de interventie in zona", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Masuratorile realizate in depoul RATP au stabilit 2,7 hectare de teren neconstruit, ocupat cu linii auxiliare de tramvai si 1,1 hectare construite. "Lucram acum la identificarea zonelor unde se va muta depoul. In paralel, se vor realiza un studiu de prefezabilitate si analiza oportunitatilor economice pentru o astfel de masura", a completat Chirica. Pana acum, s-au identificat doua zone pentru mutarea tramvaielor. Prima varianta este constructia unui nou depou in Baza 3, in locul terenului ocupat pana acum de Citadin SA, in timp ce a doua solutie prevede concentrarea intregii activitati a RATP in depoul din cartierul Dacia. Amandoua solutiile de pana acum necesita eforturi si investitii din partea Regiei. Pe de alta parte, cladirea unde vor sosi si pleca autobuzele nu are inca un investitor si nici un proiect arhitectonic de amenajare a zonei. In schimb, proiectul unei autogari concesionate si administrate de un privat a atras interesul mai multor afaceristi ieseni, insa deocamdata totul a ramas la stadiul de intentie. "Mai multi investitori au luat in calcul constructia autogarii, dar nici unul nu a venit cu un proiect precis si o varianta de colaborare", a afirmat directorul tehnic al primariei.
(L.S.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1283 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012858 (s)