News Flash:

Giubernea lupta pentru recastigarea postului de director

5 Mai 2004
905 Vizualizari | 0 Comentarii
•Astazi are loc un nou termen de judecata din dosarul in care Mihai Giubernea le-a cerut magistratilor sa anuleze hotararea de a fi demis •Reprezentantii Autobuzul SA au cerut respingerea cererii lui Giubernea •Actualul director, Maricel Gherca, are la dispozitie o solutie pentru rezolvarea problemei microbuzelor, dar nu o pune in practica Astazi, la Tribunalul Iasi are loc un nou termen de judecata din dosarul in care Mihai Giubernea a cerut nulitatea absoluta a hotararii societatii comerciale Autobuzul SA de a-l suspenda din functie. Fostul director al SC Autobuzul SA a cerut magistratilor sa constate nulitatea absoluta a Hotararii nr. 5, din data de 1 martie 2004, luata de Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a societatii comerciale Autobuzul SA. Giubernea si-a motivat cererea prin faptul ca hotararea AGA nu a respectat dispozitiile Codului Muncii si a mai aratat ca AGA nu i-a adus la cunostinta hotararea luata decat la 15 martie 2004, adica dupa 14 zile, desi acestia ar fi avut obligatia sa il anunte in maximum cinci zile. Totodata, fostul director a aratat ca SC Autobuzul SA nu a formulat plangere penala sau o actiune in raspundere impotriva sa, astfel hotararea fiind emisa in mod nelegal. Giubernea a mai specificat ca, in conformitate cu prevederile legale in vigoare din Codul Muncii, un contract individual de munca poate fi suspendat daca angajatorul a formulat o plangere penala impotriva salariatului sau acesta a fost trimis in judecata pentru fapte penale incompatibile cu functia sa. In acelasi timp, Giubernea si-a motivat cererea pe baza unor aspecte din Contractul de Performanta, in care a fost specificat ca revocarea directorului general in cazul neindeplinirii functiilor trebuie precedata de acordarea unui preaviz de cel putin 30 de zile, iar acesta a fost suspendat din functie a doua zi dupa hotararea AGA, adica la 2 martie 2004. Mihai Giubernea a mai cerut instantei de judecata sa oblige SC Autobuzul SA sa-i plateasca drepturile salariale pentru intreaga perioada in care a fost suspendat. Raspunsul lui Gherca Totusi, SC Autobuzul SA, reprezentata de directorul general interimar, Maricel Gherca, a cerut respingerea cererii lui Giubernea. SC Autobuzul SA a aratat ca Giubernea a prejudiciat firma cu aproape 33 miliarde lei si ca suspendarea a venit in temeiul legii. Reprezentantii Autobuzul SA au subliniat faptul ca si-au motivat hotararea prin prevederile Legii 31/90 (n.r. - Legea societatilor comerciale), si nu prin Codul Muncii. In acest caz, arata reprezentantii unitatii, s-ar aplica principiul de Drept conform caruia "regula speciala deroga de la regula generala", iar Giubernea nu ar avea dreptate sa ceara nulitatea absoluta a hotararii. Initial, dosarul a fost trecut la litigii de munca, dar judecatorii au stabilit ca acesta este un proces comercial si, in consecinta, au decis mutarea la sectia comerciala. Cristal Car Wash Romania Maricel Gherca nu da importanta contractului pe care societatea comerciala l-a incheiat cu SC Cristal Car Wash Romania SRL. Acest contract prevedea achizitionarea a 50 de microbuze ROCAR, cu finantare cu fonduri alocate de la bugetul local. Din raportul de audit intocmit de catre inspectorii din Primarie se arata ca pentru acest contract a fost achitat un avans de 8,5 miliarde lei. De asemenea, in raportul de audit este specificat ca, de la momentul desprinderii SC Autobuzul SA din fosta RATC, acest contract din punct de vedere juridic se afla in derulare, nefiind intreprinse de nici una dintre parti demersuri pentru reziliere. Cu toate ca la acea vreme Giubernea, fostul director de la SC Autobuzul SA, a primit dispozitie scrisa de a pune in practica acest contract, acesta nu a adus in Iasi nici unul dintre cele 50 de microbuze ROCAR. Maricel Gherca pare sa ignore si el o solutie care ar putea fi rentabila pentru societatea comerciala aflata in dezastru financiar. Acest lucru demonstreaza ca, in loc sa fie preocupat de starea societatii pe care a fost desemnat sa o conduca, actualul director este mai preocupat de a gasi cele 9 miliarde de lei necesare pentru plata datoriilor catre SC Bursa Moldovei SA. In acest fel, nici Gherca nu face decat sa serveasca interesele lui Sorin Varlan, care poate oricand executa silit Autobuzul SA pentru neachitarea datoriei. Acest lucru se va intampla inevitabil, pentru ca suma pe care Consiliul Local o va vira catre SC Autobuzul SA trebuie sa intre in conturile Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), in calitate de prim creditor. In acest fel, Sorin Varlan nu poate decat sa execute si el, alaturi de ceilalti creditori, activele aflate in administrarea Autobuzul SA. Ciprian NEDELCU Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1334 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015290 (s)