News Flash:

Nici o firma nu vrea sa proiecteze pasajele de sub oras

17 Septembrie 2008
1392 Vizualizari | 5 Comentarii
Municipalitatea a anuntat ca doreste sa construiasca pasaje care sa descongestioneze traficul din oras. In acest sens, a organizat o licitatie la care nici o firma nu a cumparat caietul de sarcini. Licitatia de ieri viza realizarea unor studii de fezabilitate pentru cinci intersectii din oras unde ar urma sa fie construite aceste pasaje. Mai exact, pasajele sunt destinate zonelor Pacurari-bulevardul Independentei, Sararie - Elena Doamna, Splai Bahlui -Metalurgie, Splai Bahlui - Tudor Vladimirescu, Splai Bahlui - Podu Ros. "Aceasta este cea de-a doua licitatie programata pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Din pacate, nu a venit nimeni nici de data aceasta. In urmatoarele doua saptamani licitatia va fi reprogramata", a precizat Andrei Trofor, purtatorul de cuvant al primariei. Aceste pasaje subterane ar urma sa rezolve circulatia prin intersectiile cele mai importante din oras si ar descongestiona traficul rutier in cele mai aglomerate zone ale Iasilor.

Prevederea bugetara aprobata de municipalitate pentru realizarea acestor studii de fezabilitate ajunge la suma de 200.000 lei. In ceea ce priveste prioritatea pe zone, pasajul din Rondul Eminescu este pe primul plan, deoarece acesta va lega strada Pacurari cu bulevardul independentei, pe sub rond. Astfel, pasajul ar urma sa preia traficul usor pe directia Independentei - Pacurari si invers.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

arheologu`  | #42900
E si normal sa nu vrea nimeni sa se bage, de vreme ce la orice rahat vechi, descoperit, se intrerup lucrarile. ex: pasajul din fata Halei Centrale.
cu romani facem in 30 de ani  | #42901
Apelati mai bine in proiectare si executie in occident ca la noi au murit toata atelierele de proiectare, care s-au pensionat, care nu au rutina necesara datorita lipsei practicii in domeniu. Chiar si daca am avea expertii nostrii, acestia vin cu nomenclatoare invechite din anii 80 si 90 pe cand sa faci un oras modern, as crede ca e mai bine sa apelati la cei straini. Acolo sunt kilometrii intregi de tunele prin munti, lucrari de anvergura cu executii la timp, infrastructura beton de beton, aia nu dormiteaza ca noi. E socant sa vezi ce infrastructura au si ungurii iar noi nu suntem in stare de nimic pentru ca a murit productia respectiv proiectantii s-au reprofilat.
Vreti musai romani ca e mult mai usor sa faci evaziune fiscala, sa ridici vreo 2-3 vilute cu banii alocati pe infrastructura de proasta calitate.
turcescu  | #42902
Cu echipa de incompetenti si indolenti de la picioarele lui Nichita nu se va realiza nimic important in Iasi. Auzi domnule, vor sa faca pasaje pt. descongestionarea traficului rutier. Ce se mai aude de pasajul O.Bancila? Au proiect? Dar despre soseaua de centura? Probabil nu e treba primariei pt. ca primaria Iasilor e undeva prin Dorohoi. Care descongestionare a traficului rutier? Priviti cum functioneaza semafoarele, cruciti-va la ceea ce s-a intimplat la sensul giratoriu de la ERA. Priviti cit de greu e sa constuiesti niste pasaje pietonale subterane, absolut banale, la Gara, in Podul Ros,etc., pentru care si un prichindel de gradinita avea solutii tehnice mult mai simple si ieftine fata de ceea ce se intimpla la Hala. Echipa asta, plina de smecheri, nu e in stare sa construiasca o parcare subterana si loc e destul. Insa totul se reduce la banii pentru partid si pentru folosul propriu a cel din primarie si al acolitilor lor. Concluzia? Iaseni veniti sa mincati sarmale si cozonac la sarbatorile Iasilor.
Anonim  | #42903
La pretul pe care-l ofera Primaria e normal sa nu gaseasca proiectanti. Munca intelectuala nu e pretuita, la fel ca pe vremea comunistilor. Din 200000 Ron cat ofera pe 5 studii de fezabilitate si un proiect tehnic, daca scazi impozitele, taxele si avizele de tot felul, expertizele geo, topo, cadastru, mai pui materialele consumabile pentru multiplicare planse in ,,n" exemplare, costul logisticii, a softurilor, la care mai adaugi costul arhivarii pe durata constructiei si costul caietului de sarcini, nu cred ca mai ramane ceva si pentru munca proiectantului.
Anul trecut la o firma din Olanda pentru studiul ,, Iasi-Orizont 2020" , de fapt o insiruire de idei fara alte detalii si care nu au avut nici o finalitate, Primaria a platit 200000 de EURO.
Dar poate fi si o politica speciala -pret mic, nu se prezinta nimeni si negociem cu cine trebuie la pretul care ne trebuie.

Iar daca e sa nu vrei sa faci treaba, motive se gasesc.
eu  | #42904
antevorbitorul meu a uitat sa treaca si comisioanele care trebuie platite catre primarie........
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1523 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018852 (s)

loading...