Eveniment-Social

Trei oua de dinozaur pitic, furate din Romania în 2005, vor fi expuse la Muzeul Antipa

Publicat: 15 nov. 2011
1

Trei oua de dinozaur pitic, furate din România în 2005 si vândute pe piata neagra pentru milioane de euro, vor fi înapoiate tarii noastre. Au fost gasite în casa unui colectionar italian, alaturi de alte 6.000 de obiecte de patrimoniu. Acestea vor ajunge, cel mai probabil, exponate la muzeul Antipa. Ouale au 67 de milioane de ani si, pe piata neagra, se pot transforma într-o avere pentru cel care le vinde. Au fost furate dintr-o zona protejata, în situl paleontologic Tustea, din judetul Hunedoara.

Un anunt postat pe internet, în 2009, a pus autoritatile române în alerta. O femeie vindea oua de dinozaur. Dupa 2 ani, artefactele au fost descoperite de carabinieri în casa unui colectionar italian. „Uneori avem parte si de deziluzii în meseria noastra. Aceasta este ziua în care trebuie sa consimtim sa restituim unei tari prietene, România, o opera de arta. Aceste oua fac parte din patrimoniul stiintific al umanitatii si avem placerea de a le restitui României” a declarat Pasquale Muggio, comisar pentru Tutela Patrimoniului Cultural din Italia.

Ouale de dinozaur pitic si celelalte 6.000 de obiecte de patrimoniu gasite în casa italianului, printre care se numara carapacele unor broaste testoase preistorice sau monede vor ajunge, în România, în conditii maxime de siguranta. Un reprezentant al Parchetului de pe lânga Tribunalul Hunedoara se afla în Italia, facilitând predarea acestor bunuri.

Dupa ce vor fi readuse în tara, fosilele ar putea fi expuse la muzeul Grigore Antipa. Atât suspectii români cât si italianul sunt cercetati deocamdata în libertate.