National

OFICIAL! Renault produce mai multe Dacii in Maroc decat in Romania

Publicat: 12 sept. 2016
1

Piata auto a crescut cu 16% in primele opt luni ale anului, iar lansarea programului Rabla a adus o crestere substantiala a cererii din partea persoanelor fizice. Inainte de Rabla, aproape intreaga piata era sustinuta de firmele care si-au innoit parcul auto. Acum persoanele fizice sunt cele care cumpara mai mult. Insa industria auto din Romania nu este ajutata foarte tare de evolutia pietei. Atat importurile de masini noi cat si cele de masini second hand au crescut substantial, in vreme ce atat vanzarile cat si productia fabricilor de masini din Romania au fost in scadere.

In primele sapte luni ale anului au fost vandute in Romania peste 87.000 de autovehicule, cu 16% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. Dintre acestea, peste 70.000 au fost autoturisme si 16.800 diverse masini comerciale, arara cele mai recente date APIA.

Segmentul autoturismelor a intrat in ultimele doua luni sub influenta programului Rabla. Daca in prima jumatate a anului firmele au dominat categoric cererea de masini, incepand din luna iulie, cele mai multe achizitii au fost facute de persoane fizice, tendinta care s-a mentinut si in august.

Din cele 9.300 de automobile vandute luna trecuta in Romania, 56% au fost cumparate de persoane fizice si doar 44% de persoane juridice. In prima jumatate a anului, raportul era cu totul altul. Au fost luni in care 90% din achizitiile de autoturisme din Romania erau facute de firme.

In vreme ce vanzarile de masini din productia interna au scazut cu 5% in primele opt luni fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile de autoturisme noi de import au crescut cu aproape 25%.

Cererea de automobile romanesti a scazut pe atat pe piata interna cat si pe cea externa.

Exporturile combinate ale Dacia si Ford au scazut cu 9% in primele 8 luni ale anului. In aceste conditii ambele fabrici si-au redus cu 6,5% productia anul acesta, fata de de primele 8 luni din 2015.

In vreme ce Ford Craiova asteapta sa primeasca un al doilea model, Dacia Mioveni resimte tot mai tare concurenta cu uzinele Renault din Tanger si Cassablanca. Oficialii grupului francez au anuntat ca anul acesta va fi primul in care Renault va produce mai multe automobile in Maroc decat in Romania. La Tanger sunt produse Daciile Sandero, Docker si Lodgy, iar la Casablanca, pe langa modelul Sandero este podus si Loganul. Insa spre deosebire de uzina din Mioveni, cele din Maroc inca sunt dependente de exporturile de componente, mai putin de jumatate fiind cumparate de la furnizori locali. Restul sunt importate, mai ales din Romania.





Adauga un comentariu