Robert Cazanciuc critica atitudinea CSM in privinta declaratiilor despre justitie

2 Iunie 2015
857 Vizualizari | 1 Comentarii
EUR: 4.7249 RON (+0.0021)
USD: 4.2241 RON (+0.0342)
Robert Cazanciuc
Ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, rugat sa comenteze afirmatiile politicienilor, in spatiul public, despre Justitie, a atras atentia ca nu le poate cere politicienilor sa fie mai rezervati in declaratii in conditiile in care un magistrat CSM critica celelalte puteri ale statului. "Pe de alta parte, este foarte dficil sa ceri sa aiba acesta rezerva cand, spre exemplu, un membru al CSM critica celelalte puteri ale statului, spunand, de exemplu, ca se emit prea multe ordonante de urgenta. Este o declaratie eminamente politica, in conditiile in care acest guvern a emis pana acum cele ma putine ordonante de urgenta si, in mod cert, acest tip de declaratie politica nu ar trebui sa se regaseasca din partea unui membru al CSM. Nu ajuta in niciun caz la dialogul dintre institutii", a declarat ministrul Justitiei.
Cazanciuc se referea la judecatorul CSM, Cristi Danilet, care a criticat intr-o scrisoare deschisa demersul lui Tariceanu prin care a cerut demiterea presedintei ICCJ si sefei DNA. Cu acest prilej, Danilet a criticat si ordonantele de urgenta date de Guvern. "M-as bucura sa militati pentru acest principiu si pentru a preveni ca autoritatile locale sa adopte reglementari nelegale (cum ar fi cele privind ridicarea de catre firme private a autoturismelor parcate nelegal), sau ca Guvernul sa adopte ordonante neconstitutionale (suntem tara in situatie de urgenta la fiecare trei zile), sau ca Parlamentul sa adopte legi contrare reglementarilor UE (cum ar fi cea privind taxa de prima inmatriculare devenita taxa pe poluare si transformata in timbru de mediu)", a subliniat judecatorul.
Ministrul a aratat ca discutiile pe marginea Justitiei nu ajuta dialogul intre institutii, dar ca el indeamna oamenii politici sa fie mai rezervati. "In ultimul timp sunt foarte multe declaratii despre justitie in spatiul public, toata lumea discuta despre justitie. In mod cert, acest lucru nu ajuta intotdeauna la dialogul dintre institutii. Am facut apel in mod constant, in special la oamenii politici, sa aiba o anumita rezerva atunci cand discuta despre justitie", a declarat Cazanciuc in fata sediului CSM.

robert cazanciuc justitie rezervati magistrat ordonante urgenta

RomaniaTV.net