Magazin

SCANDALUL VOLKSWAGEN: O masina diesel de clasa mini polueaza de patru ori mai mult decat un autobuz

Publicat: 23 oct. 2015
1

O masina pe motorina polueaza de patru ori mai mult decat un autobuz sau un camion, potrivit unui raport realizat de catre Centrul Norvegian pentru Cercetari in Transporturi, scrie The Guardian. Acesta arata ca exista tehnologii care pot reduce emisiile de noxe, dar producatorii auto nu le implementeaza.

Masinile diesel testate in Norvegia produc de patru ori mai multe noxe decat autobuzele in conditii reale de trafic, in vreme ce un studiu separat, realizat pentru transportul londonez, arata ca un autoturism din clasa „supermini“ arunca in atmosfera aceeasi cantitate de noxe ca un vehicul de 40 de tone. Atat studiul norvegian, cat si cel britanic au fost realizate pe masini care respecta standardul Euro 6 si in conditii care sa simuleze conditiile reale de trafic, arata publicatia britanica.

Studiul norvegian arata ca toate cele 12 autovehicule grele testate au emisii scazute de noxe, care sunt de zece ori mai mici decat generatia anterioara. Dar cele sapte autoturisme diesel au aruncat in atmosfera de patru ori mai mult decat media camioanelor si autobuzelor.

De asemenea, studiul a aratat ca pe vreme proasta emisiile de noxe ale masinilor diesel cresc de 11 ori peste nivelul oficial.   Problema poluarii cu oxizi de azot, care a ucis 23.500 de oameni pe an numai in Marea Britanie, a capatat importanta dupa declansarea scandalului Volkswagen. Grupul german a recunoscut ca a manipulat testele de emisii din SUA prin instalarea unui soft care triseaza.

Scandalul a aratat si ca autoturismele produse de multi alti constructori produc, la randul lor, noxe mult mai mari in conditii reale de trafic decat arata testele de laborator.

„Reducerea dramatica a emisiilor de noxe pentru vehiculele grele reprezinta un rezultat al testelor mai stricte ale Uniunii Europene, aflate in vigoare din 2011, care reflecta conditiile de trafic. Daca autobuzele si camioanele se pot conforma acestor limite, nu exista niciun motiv pentru care masinile nu le pot respecta la fel“, a afirmat Catherine Bearder, un membru al Parlamentului European.

La fel, Greg Archer – din cadrul organizatiei Transport & Environment – spune ca asertiunile producatorilor auto ca masinile diesel sunt „curate“ sunt „absurde“. El cere ca guvernele mondiale sa ignore apelurile constructorilor si sa rezolve problema definitiv. Reducerea noxelor se poate face prin instalarea unui rezervor de uree, care este amestecata apoi cu gazele de esapament.

Problema este ca un rezervor mare ar fi greu si ar ocupa spatiu, in timp ce unul mic necesita reumpleri mult mai dese. In schimb, camionagiii si proprietarii de autobuze sunt fericiti sa reumple aceste rezervoare deoarece costul suplimentar este mai usor de suportat, iar spatiul necesar este indestulator. Pentru autoturisme acest lucru este mai greu din cauza concurentei acerbe dintre constructori si a faptului ca instalarea acestei tehnologii duce pretul masinilor in sus.




Comentarii
Adauga un comentariu