News Flash:

Parca am fi in filmele cu prosti! Cosmarul soferilor din Iasi. Scandal monumental pe cel mai rau drum din municipiu. Vinovatii ridica din umeri

18 Ianuarie 2019
4117 Vizualizari | 5 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7204 RON (-0.0027)
USD: 4.2231 RON (+0.0128)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
strada trei fantani drumul hotilor

• Un proiect despre care se vorbeste de ani buni continua sa bata pasul pe loc • Una din cele mai circulate artere din municipiul Iasi a ajuns sa arate ca dupa razboi, fiind un adevarat chin pentru conducatorii auto • Intre timp, doua institutii au ajuns sa se certe pe administrarea drumului, fara ca situatia sa se rezolve • Pe aceasta artera plina de gropi ar trebui sa treaca, in viitor, masinile de mare tonaj

Caz strigator la cer in municipiul Iasi. Zilnic, mii de soferi sunt nevoiti sa circule in conditii de groaza, pe un drum care in mod normal ar trebui sa scurteze ruta dintre municipiu si o localitate alaturata. In plus, pe acest drum se ajunge si la unul din cele mai cautate asezaminte monahale din intreaga tara.

Cu toate acestea, soseaua arata ca dupa razboi, iar autoritatile ridica din umeri in momentul in care trebuie sa intervina. Strada Trei Fantani, cunoscuta si ca Drumul Hotilor, artera care leaga bulevardul Socola spre DN 24, a ajuns sa fie un chin pentru conducatorii auto, fiind plina de gropi. Cu toate acestea, drumul este cuprins in proiectul variantei de trafic greu a soselei de centura a municipiului Iasi, obiectiv derulat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), institutie gestionata de Ministerul Transporturilor.

Chiar si cu un asemenea proiect in asteptare, lucrurile sunt complicate, iar soseaua poate ramane in continuare plina de gropi. Intre Primaria municipiului Iasi si Ministerul Transporturilor s-a iscat un conflict tacit legat de situatia juridica a drumului.

In aceste conditii, cei care au de suferit sunt tocmai iesenii, cei care circula pe Drumul Hotilor si care sunt nevoiti sa isi rupa masinile la propriu. Municipalitatea a aratat in mai multe randuri ca Ministerul Transporturilor trebuie sa preia tronsonul cuprins intre Bulevardul Poitiers si strada Trei Fantani, pe unde va trece varianta de trafic greu din moment ce va realiza proiectul soselei de centura.

Culmea, la randul lor, cei din minister au sustinut ca nu este in atributiile lor preluarea drumului pana la demararea proiectului, astfel incat nu au de ce sa intervina si sa refaca soseaua.

"Preluarea strazilor din municipiul Iasi, aflate pe traseul proiectat al variantei de ocolire ar fi condus numai la o schimbare de administrator, fara a se indeplini scopul prevazut in Hotararea de Guvern, ceea ce ar fi generat cheltuieli importante de intretinere (vara - iarna) de la bugetul de stat fara justificare, pana la obtinerea finantarii si demararea executiei lucrarilor, avand in vedere starea precara a strazilor respective si lipsa utilitatilor amplasate sub carosabil si/sau adiacent acestuia, aspect dovedit in practica si de faptul ca in cei opt ani care au trecut, Consiliul Local Iasi, prin Primaria Iasi in calitate de administrator, nu si-a indeplinit obligatiile care-i reveneau si care-i revin in continuare", se arata intr-o adresa a Ministerului Transporturilor.

Citeste si: Zona Crepusculara in Iasi: strada Trei Fantani

Ministrul arunca totul in carca Primariei

Mai mult, ministerul condus de Lucian Sova arata ca Primaria are obligatia de a reface intreaga structura a soselei si chiar a sistemului de utilitati.

"Anterior preluarii si executiei lucrarilor variantei de ocolire, Primaria muncipiului Iasi avea/are obligatia de a executa reabilitarea sistemului de utilitati existente (canalizare) si ridicarea la cota a tuturor caminelor existente pe b-dul Poitiers; sub Bulevardul Poitiers exista utilitati (conducte magistrale de canalizare si termoficare etc.) subdimensionate, care trebuie reabilitate deoarece au durata de viata depasita; la data prezentei detinatorii de utilitati nu au executat lucrarile respective. Pe strada Trei Fantani nu au fost executate lucrarile de relocare a stalpilor care nu asigura un gabarit de minima trecere. Sub strada Trei Fantani exista o conducta de magistrala de termoficare cu durata de viata depasita care trebuie relocata in afara amprizei strazii, lucrare care nu a fost executata pana in prezent. Pe strada Trei Fantani nu exista nicio utilitate sub strada care sa satisfaca necesitatile constructiilor/obiectivelor economice realizate in ritm accelerat si autorizate de catre Primaria municpiului Iasi, ale caror distante de amplasament fata de axa strazii nu permit executia lucrarilor de reabilitare si a sistemului de colectare si evacuare a apelor pluviale de pe strada, preluarea si executia lucrarilor de modernizare/reabilitare ar trebui sa survina ulterior executiei acestor utilitati", se arata in adresa Ministerului Transporturilor.

Citeste si: Veste uluitoare pentru soferii din Iasi. O noua strada apare in oras. Vezi pe unde va trece soseaua si ce modificari vor avea loc in traficul din zona - FOTO

Raspuns socant: "Nu este oportuna preluarea strazilor"

"In consecinta, de la data respectiva si pana in prezent nu s-a dovedit oportuna preluarea celor doua strazi, in conditiile precizate mai sus, pana la asigurarea finantarii si contractarea executiei lucrarilor variantei, din punct de vedere juridic administrator fiind in continuare Consiliul Local al municipiului Iasi, prin Primaria municipiului Iasi. Pentru anul  2018, au fost aprobate prin Legea nr.2/2018 a bugetului de stat, credite de angajament in valoare de 135.277 mii lei, pentru realizarea Obiectului 3 - Varianta trafic greu, Sector km. 19+690 (Selgros) - km. 26+460 (DN 28), care cuprinde strada Trei Fantani si bulevardul Poitiers. Dupa incheierea contractului de proiectare si executie, in urma procedurii de achizitie, se va putea trece la procedura de transfer a strazilor respective. Se estimeaza ca in trimestrul 1 al anului 2019 va fi demarata procedura de achizitie publica pentru proiectarea si executia Obiectului 3 - Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) - km 26+460 (DN28). Dupa finalizarea procedurii de achizitie publica, va fi semnat contractul cu antreprenorul si ulterior, in cel mai scurt timp posibil, se va da ordinul de incepere pentru proiectare si executie", mai arata cei de la minister.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

strada trei fantani drumul hotilor trafic gropi cnair proiect
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

GORE  | #686044
Ba da fix seamana cu strazile din comuna Belcesti pe care primar inginer Ciobanita Constantin a promis cu lacrimi in ochi ca le va baga in santier.Santierul Cui ?
RUTERIST  |  #686112
Mai beat ca Sandulache -parintele de la rusi este GELU SANDULACHE ,tractorist vestit in Comuna Belcesti de asta drumurile noastre nu se vor intilni niciodata ,dragostea ,fericirea si iubirea vor fi la COARNELE CAPREI UNDE GRIGORAS ESTE PRIMAR
de la rutiera  | #686119
mai boschetarule aveai un LASTUN si faceai naveta fara permis intre Belcesti -Erbiceni ,ce PADURARU DUDUDTA iti garanta protectia,CIT PLATEAI? ,acuma mergi beat tot timpul cind viI de la slujba domnule parinte SANDULACHE .Esti VIZAT
TITI ROMAN  |  #686120
ai serviciu de taximetrie ,cind esti beat domnule parinte SANDULACHE DUDUTA poti apela la MOLOCEA ROMILA ,dar vezi ca astia vin si e posibil sa te confunde cu vreun mort si sa ajngi la IML.IASI
titelica  |  #686124
Drumurie din Belcesti arata ca dupa BOMARDAMENT .
Ciobanita ,inginerul specialist in cresterea vacilor de ce nu si-a luat masina smechera cind credea el ca trebuie .Pute a coruptie ,el fura bani cu care isi plateste rata la BOLID .CIOBANITA CONSTANTIN -INGINER LA COADA VACIII
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1671 (s) | 21 queries | Mysql time :0.031813 (s)