News Flash:

Ion Cristoiu: '' ICCJ, slujnica SRI-ului''

21 Iunie 2018
868 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7249 RON (+0.0021)
USD: 4.2241 RON (+0.0342)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
ion cristoiu

Jurnalistul Ion Cristou sustine ca Inalta Curte de Casatie si Justitie a devenit slujnica Serviciului Roman de Informatii. Pe blogul sau, Ion Cristoiu acuza ca SRI foloseste practicile Securitatii pentru a apara oameni politici care au incalcat legea in timpul regimului Klaus Iohannis.

''Sub semnul Operatiunii Deschiderea unor supape, pentru ca altfel sare in aer intreaga dracovenie, cu noi cu tot, SRI a desecretizat un nou Protocol anticonstitutional din vremea Dictaturii sergentilor majori mesianici:
PROTOCOL DE COOPERARE intre Serviciul Roman de Informatii, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru indeplinirea sarcinilor ce le revin in domeniul securitatii nationale incheiat in august 2009.

Pe vremuri angajamentul pe care informatorul trebuia sa-l semneze era actul prin care respectivul devenea sluga Securitatii. Demn continuator al Securitatii, SRI-ul a nascocit Protocolul de cooperare pentru a face din mai toate institutiile statului de drept spalatoarele de obiele ale sergentilor majori mesianici de la Baneasa.
Din cele peste 60 de protocoale anuntate ca incheiate la vremea pe vremea Dictaturii SRI au fost desecretizate doar citeva. Mult mai important, desecretizarea nu e urmata de nici o masura. Vegheaza sa nu li se intimple ceva celor care au incalcat Legea din fostul regim Klaus Iohannis, cel care a preluat Sistemul institutiilor de forta si l-a folosit si-l foloseste pentru interesele sale particulare. Astfel ca si noul moment din ceea ce Divizia Presa alinta drept schimbarile democratice de la SRI si SIE din regimul Klaus Iohannis s-a consumat la fel cum s-au consumat si celelalte momente ale acestui hrusciovism parsiv al Statului paralel:

Ion Cristoiu: Cum ar arata Guvernul Meu II al lui Klaus Iohannis

Trecerea sub tacere de catre UM din Presa, preluate de la vechea conducere a SRI si usor modificate, prin trecerea in rezerva a unor catane compromise si convocarea altora, in adinca acoperire pina acum, discutii pe cit de zgomotoase, pe atit de sterile la televiziunile anti- Binom, concentrarea atentiei pe amanunte colaterale, cum ar fi, de exemplu, daca fostul Presedinte al ICCJ a semnat sau nu documentul.

Ipostaza de independenta a judecatorului e o conditie respectata pina si in regimurile de autoritate. In sedinta de Consiliu de Ministri din 27 noiembrie 1941, venind vorba de un caz ajuns pe masa judecatorului, Maresalul Ion Antonescu declara raspicat ca refuza sa intervina, justificindu-se astfel:

„Nu ma amestec in Justitie pentru nimic in lume, desi sint de multe ori amarit de sentintele date. Am fost uneori alarmat, am vrut sa iau masuri, dar am avut taria sa ma abtin. N-am luat masuri nici contra justitiei militare, unde eram mai in drept s-o fac. Am spus: unde merg, daca pedepsesc pe judecatori? Niciun judecator nu va mai judeca ….”

In noiembrie 1941 Romania se gasea in plin razboi. Era de la sine inteles ca pericolele care o pindeau vizau chiar supravietuirea ca natie. Cu toate acestea Maresalul Antonescu proclama dreptul judecatorului de a fi independent in orice speta, inclusiv in cele tinind de spionaj, tradare, diversiune, dezertare.

Protocolul dintre SRI, Parchetul General si Inalta Curte de Casatie si Justitie vizeaza mandatele de siguranta nationala.
Ce sint mandatele de siguranta nationala?
Aprobari date de un judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru ca un cetatean sa fie supus supravegherii tehnice sub suspiciunea ca atenteaza la siguranta nationala. Potrivit Codului de procedura penala, supravegherea tehnica e o grava restringere a dreptului individului la viata privata. Una dintre cauzele prabusirii comunismului a fost si violarea vietii private a cetateanului prin supraveghere din partea Securitatii: interceptari, filaje, turnatorii, fotografieri, deschideri de corespondenta. Plecind de la axioma care guverneaza progresul omenirii – triumful individului fata de statul prin esenta sa represiv – democratiile au introdus prevederi drastice menite a limita posibilitatile legale de supraveghere a individului, altfel spus de violare a vietii sale private.

Respectind Constitutia Romaniei care proclama respectarea drepturilor si libertatilor individuale drept esenta a societatii postdecembriste, Codul de procedura penala prin articolul 139 impune conditii drastice pentru acceptarea de catre judecatorul de drepturi si libertati a cererii de supraveghere tehnica. Printre altele, dispunerea de supraveghere tehnica doar cind „probele nu ar putea fi obtinute in alt mod sau obtinerea lor ar presupune dificultati deosebite ce ar prejudicia ancheta ori exista un pericol pentru siguranta persoanelor sau a unor bunuri de valoare.”
Articolul 139 stipuleaza de asemenea si infractiunile pentru care se poate dispune supravegherea tehnica, intre acestea la loc de frunte situindu-se infractiunile tinind de siguranta nationala.

Mandatul de siguranta nationala e cerut de SRI prin intermediul Parchetului General unui judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru investigarea suspiciunilor ca un cetatean a comis sau e pe cale sa comita o infractiune la siguranta nationala. Legea 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 190 din 18 martie 2014, prevede la articolul 13, ca „In situatiile prevazute la art. 3 organele cu atributii in domeniul securitatii nationale pot, in conditiile legii privind organizarea si functionarea acestora: (…) sa efectueze activitati specifice culegerii de informatii care presupun restringerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale ale omului desfasurate cu respectarea prevederilor legale”.

Articolul 3 trece in revista ceea ce se numesc „amenintari la adresa securitatii nationale a Romaniei”. Sint precizate 12 tipuri de amenintari precum spionaj, tradare, atentate, sabotaj, atentate teroriste. Potrivit legii, asadar, daca SRI are indicii ca un cetatean a comis, comite sau pune la cale comiterea unor astfel de infractiuni, poate cere, prin intermediul Parchetului General, unui judecator de la Inalta Curte de Casatie si Justitie aprobarea unui mandat de siguranta nationala, altfel spus „restringerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale ale omului”, prin supunerea acestuia supravegherii tehnice: interceptarea telefoanelor, inregistrarea video a vietii private, fotografierea, filarea, spargerea calculatorului.

Prin esenta lor Serviciile secrete, chiar si in democratie, sint inclinate sa vada peste tot amenintari la siguranta nationala. Pentru a contracara paranoia Serviciilor Secrete, institutii in orice moment gata sa supuna supravegherii tehnice pe toti cetatenii tarii, considerati din start potentiali infractori la siguranta nationala – tradatori, spioni, atentatori, destabilizatori – statul de drept a impus obligativitatea ca solicitarea de mandat de siguranta nationala, altfel spus de restringere a drepturilor individuale, sa fie aprobata de un judecator.

Premisa acestei reguli?
Ofiterul de informatii poate fi paranoic.
Poate fi paranoic si procurorul.
Judecatorul, ultimul filtru in procesul de restringere a drepturilor individuale, e presupus ca un cu capul pe umeri. El studiaza atent si riguros documentele trimise in sprijinul cererii de mandat de siguranta nationala, ia in calcul de fiecare data caracterul de exceptie al restringerii drepturilor individuale si in multe cazuri respinge solicitarea Serviciilor prin intermediul procurorului.

Se presupune astfel ca judecatorul e independent.
Ce ne arata Protocolul?
Un caz unic in istoria nu numai o Romaniei, dar si a lumii civilizate.
Inalta Curte de Casatie si Justitie a semnat un document prin care, in materie de mandate de siguranta nationala, devine o simpla slujnica a SRI.
Judecatorul de Inalta Curte trebuie sa fie independent fata de SRI.
In cazul de fata judecatorul e subordonat SRI.

Asa se explica una dintre marile aberatii ale ultimilor noua ani.
In aceasta perioada, Inalta Curte a aprobat nu mai putin de 26000 de mandate de siguranta nationala.
Un numar atit de mare de mandate sugereaza paranoia spionitei la nivelul SRI.

Nu despre asta era vorba.
SRI a cerut atitea mandate pentru a putea spiona pe cetatenii Romaniei in vederea implicarii Binomului SRI-DNA in viata politica interna. Indiciile de amenintare la siguranta nationala erau mult mai usor de fabricat decit cele de coruptie. Nascocind amenintari la siguranta nationala produse zi de zi si ceas de ceas, SRI a creat premisele unei dictaturi a sergentilor majori mesianici. Milioane de cetateni erau urmariti de angajatii SRI in cele mai intime momente ale vietii lor. Ar fi fost normal ca judecatorii Inaltei Curti sa respinga aproape toate aceste solicitari, toate bazate pe basme de tip securist. Nu s-a intimplat asa. In cei noua ani, judecatorii au respins doar doua solicitari. Restul de peste 26.000 le-au aprobat. Pentru ca numarul solicitarilor era urias, prin Protocol s-a inlesnit trimiterea dosarelor si aprobarea lor. Inainte dosarele se trimiteau de SRI prin intermediul Parchetului general condus de Codruta Kovesi, prin posta militara. Dupa Protocol s-au trimis prin posta electronica. Aprobarea era data tot electronic.

Cind spui judecator de Inalta Curte si Casatie simti nevoia sa te inclini respectuos:
Profesionalism la cel mai inalt nivel, onestitate, verticalitate, demnitate.
Protocolul dintre SRI si Inalta Curte ne dezvaluie pe acesti judecatori facind de planton in cazarmile din Baneasa.
Ati vazut zilele acestea vreun judecator de la Inalta Curte revoltat de postura umilitoare in care a fost pus el, ditamai judecatorul, de Protocolul cu SRI?
Si mai vorbim de independenta Justitiei in Romania!'' se arata in postarea lui Ion Cristoiu

Sursa: blog Ion Cristoiu

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ion cristou inalta curte serviciului roman informatii sri securitatii
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Jan Christoi  | #658155
Nimic nu s-a schimbat in bine din 1990 pana azi, in tara noastra, doar s-au taiat 2 litere si din CC PCR au facut CCR !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.8746 (s) | 21 queries | Mysql time :0.044513 (s)