News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Recomandari pentru a evita aparitia insomniei

12 Ianuarie 2010
802 Vizualizari | 0 Comentarii
Insomnia este, din punct de vedere medical, o tulburare a somnului, caracterizata fie prin imposibilitatea de a adormi, fie prin trezirea dupa o scurta perioada de somn (1-2 ore de la adormire). Pentru a evita aparitia insomniei, specialistii recomanda evitarea la masa de seara a unor alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vanat, mazarea, fasolea, orezul, ouale, branzeturile fermentate. Cina nu trebuie sa fie nici prea usoara (foamea duce la trezire in timpul noptii), nici prea grea. Aceasta trebuie sa contina proteine (carne de peste sau de pasare) si calciu (lactate), care au proprietati sedative.

Seara trebuie evitate alimentele diuretice si excitante cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare si coca-cola. Foarte indicat este sa se bea un pahar de lapte cald (daca este posibil, de capra). Sunt recomandate, de asemenea, sa se asculte o muzica placuta, o lectura usoara sau o plimbare lunga de 40-60 de minute. Seara, inainte de culcare, se vor face timp de cateva minute bai de aer in fata ferestrei deschise. Se va face un dus caldut sau rece cu 20-30 de minute inainte de culcare, dar in nici un caz fierbinte. Imbracamintea pentru dormit va trebui sa fie cat mai lejera, iar camera bine aerisita inainte de culcare. Se vor respecta cu strictete orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi. Daca este posibil, se vor folosi perne in care se introduc conuri de hamei, fan, frunze de sulfina, roinita.

insomnia cina
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1468 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019144 (s)

loading...