News Flash:

Paradoxul transportului in comun

4 Noiembrie 2002
637 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un taxator este obligat sa vanda 70 de bilete intr-o ora •Chiar si taxatorilor care circula in masini goale li s-a impus aceasta norma

Pentru a-si putea primi salariul lunar, un taxator de pe mijloacele de transport in comun ale RATC trebuie sa vanda 70 de bilete in fiecare ora de parcurs. Avand in vedere faptul ca exista perioade cand tramvaiele si troleibuzele circula aproape goale, planul unui taxator devine imposibil de realizat. Mai mult, acest plan reprezinta o aberatie inclusiv pentru directorul RATC, Neculai Abalasei. "La modul cum se circula acum cu mijloacele de transport in comun aflate in administrarea noastra, acest plan de incasari ma indoiesc ca poate fi realizat, fie si in orele de varf", ne-a declarat directorul Regiei.

Un bilet pe minut

Dupa un simplu calcul matematic, ne putem da seama ca un taxator care vrea sa-si faca norma ar trebui sa vanda mai mult de un bilet pe minut. Chiar si in conditiile in care ar exista atat de multi calatori interesati de oferta RATC, fizic este imposibil sa vinzi bilete ca un automat. Asta s-ar traduce practic prin faptul ca fiecare calator ar trebui sa stea la rand la bilete, indiferent daca mijlocul de transport se afla in statie sau pe traseul dintre statii.
Motivatia acestei decizii absurde pare a fi faptul ca oamenii din conducerea Regiei vor ca taxatorii sa aduca cat mai multi bani in bugetul RATC. Ei primesc o cota parte din suma obtinuta pe biletele vandute, adica 3%. Realitatea din teren difera insa mult fata de calculele facute de conducerea Regiei de Transport in Comun. Potrivit acesteia un taxator tebuie sa vanda nu mai putin de 560 de bilete in opt ore de munca. "Cel mai bine am reusit sa vand 100 de bilete in doua ore de varf, insa in general vand cam cinci carnete, adica 250 de bilete, in sapte-opt ore, cand sunt pe traseu", ne-a declarat Maria Gatu, taxator-controlor.
Directorul Neculai Abalasei da o explicatie cel putin bizara acestei neindepliniri a planului stabilit. "Aici este vorba de o problema de educatie a taxatorilor si calatorilor, care nu respecta regulile elementare ale unui transport in comun civilizat", a precizat directorul RATC.
Nicolaie PAHOMI
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2227 (s) | 22 queries | Mysql time :0.090519 (s)