News Flash:

Tramvaiele second hand nu sunt omologate

25 Mai 2004
858 Vizualizari | 0 Comentarii
•Nimeni nu verifica in mod responsabil siguranta circulatiei iesenilor cu tramvaiele si troleibuzele second hand din curtea Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) •Vietile iesenilor care circula cu aceste mijloace de transport depind de doar cativa impiegati de miscare de la poarta Regiei •Omologarea si verificare unor asemenea mijloace de transport in comun trebuie facuta de o comisie formata din specialisti in transporturi

In prezent, nimeni nu verifica in mod responsabil siguranta circulatiei iesenilor cu tramvaiele si troleibuzele din curtea Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) Iasi, condusa de cuplul Neculai Abalasei, director, si Cristian Stoica, inginer sef, finul de cununie al directorului. Astfel, toate mijloacele de transport electric aduse din Germania, cazul tramvaielor, si din Cehia, cazul troleibuzelor, circula pe strazile din Iasi fara a fi verificate si omologate de o comisie de specialisti. Conform informatiilor furnizate de angajati ai RATEC, nici un specialist in transporturi nu face vreo verificare a acestor unitati de transport. Cu alte cuvinte, nimeni nu poate garanta ca tramvaiele sau troleibuzele aduse in Iasi de Neculai Abalasei corespund normelor privind siguranta circulatiei. Practic, vietile iesenilor care circula cu aceste mijloace de transport depind de doar cativa impiegati de miscare de la poarta RATEC, oameni care la iesirea in cursa verifica orice altceva decat elementele de siguranta, respectiv frane sau sistem de rulare. Acesti impiegati verifica luminile, inchiderea usilor si orice altceva ce poate fi verificat in cateva minute, la iesirea la strada a tramvaiului sau troleibuzului.

Mijloace de transport periculoase

In baza unor declaratii ale salariatilor RATEC, iesirea la strada a acestor mijloace de transport in comun se face la dispozitia directa a sefilor de sectie ai Regiei, sub coordonarea directa a inginerului sef Stoica si a directorului Abalasei. Conform prevederilor legale in vigoare, omologarea si verificarea unor asemenea mijloace de transport in comun trebuie facuta de o comisie formata din specialisti in transport din cadrul institutiei care patroneaza activitatea Regiei, in acest caz municipalitatea ieseana, politisti de la Serviciul Rutier al municipiului Iasi si specialisti ai RATEC. Conform informatiilor furnizate ieri de inspectorul principal Vasile Zacornea, de la Politia Rutiera Iasi, nici un ofiter al acestui serviciu nu face parte din vreo comisie abilitata sa se ocupe de o asemenea activitate de omologare sau verificare. Contactati telefonic de reporterii cotidianului ZIUA de Iasi, ieri seara, si viceprimarul Vasile Munteanu, si Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi, au afirmat ca din partea municipalitatii iesene nu exista vreo persoana care sa faca parte din comisia amintita. Este inadmisibil ca Neculai Abalasei sa fie singurul care sa decida asupra sigurantei circulatiei cu mijloacele de transport electric in comun a iesenilor. Practic, orice asemenea tramvai sau troleibuz second hand adus la Iasi de Abalasei circula pentru probe de cateva ori in timpul noptii, dupa care este scos la strada fara nici o remuscare. Nu trebuie uitat ca, in urma cu cateva saptamani, un tramvai elvetian, second hand, a provocat un accident cu victima, in zona Padurii, dupa ce a ramas fara frane. Oricand asemenea accidente pot avea loc, numarul victimelor posibile fiind mult mai mare. Nu trebuie uitate aprecierile facute de unii specialisti in transporturi, care au afirmat ca un tramvai cu greutatea de 15 tone, ramas fara frane la coborarea pe Copou, in zona Rapa Galbena ajunge sa aiba o forta de cel putin cinci ori mai mare: 75 de tone forta ajunse in intersectia de la Fundatie pot provoca o catastrofa rutiera.
Municipalitatea ieseana trebuie sa analizeze cat mai urgent activitatea directorului Neculai Abalasei, care a adus RATEC Iasi intr-o situatie economico - financiara dezastruoasa, numai anul trecut fiind inregistrate pierderi de peste 31 miliarde lei.
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1853 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013806 (s)

loading...