News Flash:

Deznadejde si credinta

22 August 2009
2262 Vizualizari | 1 Comentarii
Parintele Calistrat
• Fara credinta suntem simpli vietuitori ai unei planete care se confrunta doar cu necazuri si greutati care nu de la Dumnezeu vin
Credinta este starea in care omul poate toate cate le vrea prin puterea lui Dumnezeu. Credinta nu se inoculeaza in mod doctrinar, este o stare de maretie sufleteasca prin care omul marcat de harisma interioara a firii sale se ancoreaza in Dumnezeu prin argumente sufletesti personale dobandite. Sunt revelatii in care Dumnezeu se descopera celor ce-L iubesc curat si dezinteresat. Aceasta curatenie a inimii prin care credinta se sadeste in noi vine din modul simplu de a-l percepe pe Dumnezeu in mod nativ. Dumnezeu nu poate fi descoperit teoretic intelectualist. Dumnezeu cucereste inima credinciosului prin simtiri frumoase care ii incalzesc inima si care apoi il pornesc spre evlavie si rugaciune. Rugaciunea si credinta sunt o tehnica, arta rugaciunii este vibratia sufletului in dorul nesatios de Dumnezeu. Omul credincios nu va putea trai niciodata fara rugaciune, fara Dumnezeu. Unele forme de exprimare laicizate vad in cei credinciosi, fanatici sau habotnici. Poate fi o forma de observatie, dar nu putem inlatura patericele si vietilor sfintilor care ne dau asemenea exemple prin expunerea de cazuri exagerate de nevointa de la normalitatea umana cunoscuta noua. Credinta duce la trepte si piscuri inalte in nevointa, de la postul aspru, sau cu seminte radacini si fructe, la hranirea cu "Sfintele Preacurate Taine", adica cu cuminecatura euharistica. Aici harismele se revarsa din plin peste iubitorii de Dumnezeu pentru credinta lor. Drumul spre sfintenie are multe necunoscute, din care doua sunt taine. Una, cine este ales din pantecele maicii sale spre aceasta vocatie si chemare a cerului, cum a fost Sf. Ioan Iacob sau Cuv. Teodora de la Sihla sau Cuvioasa Parascheva. A doua taina este ca Dumnezeu nu ne-a lasat masura sau trepte in ortodoxie cand suntem sfinti sau cand nu suntem si nici cand suntem mai mult sau mai putin credinciosi. Aceasta masura vibranta verificata prin virtuti si fapte a pus in dificultate mult temeiul de credinta ortodoxa pentru ca multi au parasit adevarul si autenticitatea revelata, trecand la practici in numele lui Dumnezeu, dar de alta sorginte. Tot felul de curente paranormale si paraenergetice au traversat societatea cautand adepti in randul crestinilor nostri slabi si neinstruiti. Calea spre sfintenie este simpla, dar complexa. Incepe cu forme de manifestare sufleteasca si exterioara si se sfarseste cu cresterea intensitatii interioare pana la unire in Duh cu lumea nevazuta adica, rapirea, uimirea, extazul, forme inalte de comunicare cu Dumnezeu. Mari sunt faptele si minunile credintei si mare este Dumnezeu care le ingaduie si le descopera. Unii reusind sa dobandeasca aceste stari, fie din lene sau comoditate, fie din lipsa de experienta, au abandonat chiar ortodoxia cautand refugiu in alte religii, unde sigur nu s-au regasit pe ei insisi, dar s-au multumit cu diferite avantaje sau anumite jocuri ale constiintei printr-o autosuficienta de sine fie materiala sau financiara. Alte neimpliniri au dus la esecuri in viata personala sufleteasca, la abandonarea credintei luand calea necredintei sau a ateismului intelectual de tip logic si rational. Intalnim in procent mare crestini care argumenteaza lipsa de credinta sau practicare religioasa pe motiv ca Dumnezeu nu-i asculta, nu-i ajuta. In graficul pacatului, "deznadejdea"este treapta a unsprezecea de pierdere sufleteasca, care este urmata de Sinucidere. Asa se explica de ce lipsa de Dumnezeu in lumea cotidiana duce la false valori, modele, erori care in cazuri exasperate prefera eutanasia, sinuciderea, otravirea, spanzurarea, aruncarea de la etaj, accidentele stimulate pe motivul eliberarii de greutatii personale. Aici Dumnezeu l-a lasat pe om sa-si aleaga singur drumul spre cer. Este greu unui necredincios sa-i arati cat de simplu este sa aduni cu Dumnezeu. Fara credinta suntem simpli vietuitori ai unei planete care se confrunta doar cu necazuri si greutati care nu de la Dumnezeu vin. Sunt greutati pe care oamenii le provoaca altora din necredinta si din lipsa de iubire, asa cum ne-a cerut Hristos sa fim.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Ema  | #78036
Deosebit de frumos! Dar pacat ca acest articol este in acest ziar, cu articole murdare si mincinoase! E prea mare contrastul dintre vorbele frumoase si invataturile parintelui si mizeriile scrise de "ziaristii" de la acest mizerabil ziar.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3867 (s) | 24 queries | Mysql time :0.273088 (s)