Diete si regimuri

Seminte si nucifere care iti tin inima sanatoasa

Publicat: 16 iun. 2015
7

Tot mai multe institute de cercetare publica, universitati si asociatii internationale fac studii si recomandari prin care nuciferele si semintele sunt recunoscute drept alimente extrem de benefice pentru sanatate: reduc colesterolul, riscul de boli cardiovasculare, regleaza tranzitul intestinal, previn marirea prostatei (in special semintele de dovleac), promoveaza sanatatea pielii si a articulatiilor si se citeaza chiar si efecte antidepresive (datorita continutului mare de acizi grasi omega 3- semintele de in, de exemplu).

Nucile si semintele trebuie inmuiate in apa inainte de consum. Care este explicatia si cat trebuie hidratate

Cantitatea mare de grasimi si fibre face ca senzatia de satietate sa fie mai mare decat in cazul altor „gustari”.
Semintele, nucile, migdalele si fisticul contin vitamine si minerale indispensabile pentru organism. Se gasesc in orice perioada a anului si, datorita calitatilor lor, pot inlocui cu succes fructele in anotimpul rece.

7 nucifere pentru o viata lunga si sanatoasa

Sunt hranitoare, contin oligoelemente si cantitati mari de grasimi nesaturate, antioxidanti, fibre si proteine. Din cauza continutului ridicat de grasimi, rancezesc usor, asa ca trebuie pastrate in locuri ferite de lumina. Iata cateva seminte si nucifere care iti tin inima sanatoasa:

Semintele de floarea-soarelui scad tensiunea

Contin potasiu, care impiedica retentia apei, magneziu si fosfor, care ajuta la absorbtia calciului, si o mare cantitate de vitamina B, buna pentru creier, piele si tractul digestiv. Carenta de magneziu duce la hipertensiune, spasme si crampe musculare, oboseala si dureri musculare. Seleniul apara impotriva cancerului prin refacerea celulelor afectate.

Pot fi adaugate in salate, paine, mancaruri de legume sau cereale. Semintele prajite isi pierd din proprietati si sunt nesanatoase din cauza continutului mare de sare.

Nota
: 100 grame de seminte de floarea-soarelui contin: 24 grame proteine, 7 miligrame fier, 120 miligrame calciu.

Migdalele regleaza ritmul cardiac

50 de grame de migdale contin un sfert din doza zilnica recomandata de magneziu. Acesta contribuie la pastrarea venelelor si arterelor in buna stare, in timp ce potasiul, implicat in procesul transmisiilor nervoase si a contractiilor musculare, permite o mai buna functionare a inimii.

Migdalele scad nivelul zaharului din sange. De aceea, cand mananci alimente bogate in zaharuri, adauga cateva migdale, pentru a mentine la cote normale nivelul glicemiei. Le poti consuma cu cereale, in salate sau in deserturi.

Nota
: 100 grame de migdale contin: 16,9 grame de proteine, 4,2 grame de fier, 250 miligrame de calciu, 20 miligrame de vitamina E, 3 miligrame de zinc, 1 miligram vitamina B2.

Nucile sunt o sursa foarte buna de acizi omega 3

Sunt bogate in proteine, fibre, fitonutrienti si antioxidanti (vitamina E si seleniu). 50 grame de nuci ofera 90% din necesarul zilnic de omega 3. Nucile sunt foarte nutritive si, datorita continutului mare de fibre, senzatia de foame va intarzia sa apara.

Au multe calorii, asa ca pot inlocui cu succes una dintre gustari. Uleiurile si nutrientii sunt intacte in nucile crude. Le poti adauga in mancare pentru un plus de aroma.

Nota
: 100 de grame de nuci contin: 10 grame de proteine si 2,4 miligrame de fier.

Semintele de dovleac reduc colesterolul

Contin acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6, magneziu, fosfor, cupru, fier si zinc. Zincul protejeaza oasele si are un efect antiinflamator. Acizii grasi reduc nivelul colesterolului „rau” din sange si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare. Au proprietati anticoagulante si scad tensiunea.

Semintele prajite nu isi pastreaza intacte proprietatile. Pot fi adaugate in salate sau in mancarurile de legume.

Nota
: 100 de grame de seminte de dovleac contin: 29 grame de proteine, 11 miligrame de fier si 1.144 miligrame de fosfor.

Fisticul protejeaza arterele

Bogat in antioxidanti, grasimi nesaturate, proteine, fibre, potasiu si magneziu, fisticul reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Contine luteina, esentiala pentru sanatatea ochilor si arterelor.

Are o valoare nutritionala mare si poate fi pastrat mult timp, deoarece nu rancezeste usor. Fibrele pe care le contine imbunatatesc digestia. Poate fi adaugat la diverse deserturi sau consumate ca atare.

Nota
: 100 grame de fistic contin: 19 grame de proteine, 14 miligrame de fier, 140 miligrame de calciu.

Cat inseamna portia zilnica

Portia zilnica de nuci, care sunt surse importante de calciu, nu trebuie sa depaseasca 3-4 mieji de migdale, 5-7 seminte de fistic, 100 g de seminte de dovleac, 100 g (sunt recomandate copiilor care au viermi intestinali. Foarte important este ca acestea sa fie consumate crude, deoarece, prin prajire, isi pierd din calitatile nutritionale.





Adauga un comentariu