News Flash:

Detalii in premiera despre situatia soselelor. Iata ce s-a decis la Congresul National de Drumuri de la Iasi

24 Septembrie 2018
1104 Vizualizari | 5 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6667 RON (-0.0010)
USD: 4.0359 RON (+0.0018)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Congresul National de Drumuri si Poduri organizat la Iasi

• O lista intreaga de obiective au ajuns pe masa celor mai importanti drumari din tara • Congresul National de Drumuri si Poduri, organizat la Iasi, a reunit sute de specialisti din toata tara • Proiectele propuse vor fi implementate in perioada urmatoare

Punct final in cea mai importanta intalnire care reuneste drumarii din intreaga tara. Congresul National de Drumuri si Poduri, organizat la Iasi în perioada 19 - 22 septembrie, si-a închis oficial portile.

Timp de patru zile, participantii au dezbatut subiecte de interes pentru infrastructura rutiera, cu prezentari de lucrari stiintifice, expozitii si vizite tematice, în acord cu cele mai noi tehnologii aparute la nivel international.

Participantii au aratat ca lucrarile Congresului au fost ca o buna baza teoretica si de lucru pentru elaborarea politicilor de transporturi, ele constituind si un mesaj pentru decidentii politico-administrativi. Lucrarile congresului s-au încheiat cu un draft de rezolutie ce urmeaza a fi analizat de participantii de la Iasi, în vederea elaborarii unei forme finale a acesteia, ca baza de lucru atât pentru specialisti, cât si pentru a fi înaintata partenerilor si forurilor direct interesate de la nivel central.

"Este o cutuma a acestei manifestari de traditie ca la finalul dezbaterilor sa sedimentam o serie de idei strategice, care vor sta la baza rezolutiei Congresului", a spus conf. dr. ing. Valentin Anton, presedintele Congresul National de Drumuri si Poduri (APDP) România si presedintele Comitetului de organizare a Congresului National de Drumuri si Poduri.

Participantii la congres au stabilit, printre altele, imbunatatirea activitatii de gestionare a drumurilor publice, printr-o administrare performanta, pe baza celor mai noi tehnologii în domeniu, evaluarea retelei de drumuri din România, în vederea îmbunatatirii acesteia, cu prezervarea patrimoniului reprezentat de reteaua de drumuri si dezvoltarea acesteia în mod sustenabil, precum si extinderea sistemului de evaluare a calitatii lucrarilor de drumuri, prin analizarea, în paralel, a compozitiei mixturilor asfaltice si a caracteristicilor tehnice, bazata pe criterii clare de performanta.

Citeste si: Profesionistii in drumuri si poduri din toata tara si-au dat intalnire la Iasi

Cei prezenti au mai discutat si despre demararea unui program national de cercetare rutiera, pentru elaborarea unor strategii clare în domeniu, promovarea de actiuni privind dezvoltarea unor drumuri inteligente, care sa vina în întâmpinarea vehiculelor inteligente, efectuarea unor actiuni eficiente de control al traficului rutier, atât din punct de vedere al valorilor de trafic, dar mai ales al agresiunii vehiculelor grele exercitate asupra retelei de drumuri, utilizarea libera a datelor din recensamintele de trafic realizate la nivel national, atât pentru programele de modernizare a retelei rutiere, cât si în scop educational, realizarea unui sistem de management al traficului la nivel national, revizuirea si implementarea unui sistem de gestionare a traficului greu adoptat deja la nivel international, prin stabilirea unor intervale de interzicere a traficului greu pe reteaua de drumuri nationale si prin transbordarea containerelor pe calea ferata, dar si crearea unui corp tehnic consultativ la nivel ministerial si crearea unui observator economic al drumurilor.

Nu în ultimul rând, la finalul dezbaterilor s-a vorbit si despre proiectul autostrazii A8 Ungheni - Iasi - Târgu Mures, pentru care s-a propus construirea pe baza de structuri durabile, care ar reduce considerabil costurile.

Citeste si: Un septembrie plin pentru drumarii. Moldovei Iasul, gazda celui de-al XV-lea Congres National de Drumuri si Poduri

Vizita de lucru pe drumul Târgu-Frumos - Botosani

Congresul de la Iasi s-a încheiat cu o vizita tehnica organizata pe DN 28B, pe tronsonul Târgu Frumos - Botosani, drum care urmeaza a fi reabilitat în perioada urmatoare. Este vorba despre 71,5 kilometri de drum national, care va fi configurat la o latime de noua metri, cu o latime a caii de rulare de sapte metri si acostamente de un metru. Pe tot traseul se vor regasi noua poduri, dintre care opt actuale, ce vor fi reabilitate, ultimul urmând a fi nou construit, cu o latime de zece metri.

"Vorbim despre un proiect important de infrastructura, de legatura cu zona de nord a regiunii, în valoare totala de aproximativ 81 milioane de euro. Procedurile pe proiect sunt avansate, momentan fiind analizate deja ofertele tehnice, urmând ca în cel mai scurt timp sa iasa evaluarea financiara si atribuirea contractului, astfel încât în primavara anului viitor, în perioada aprilie - mai, sa putem demara lucrarile", a spus Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iasi si vicepresedinte al Comitetului de Organizare al Congresului National de Drumuri si Poduri.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

congresul national poduri iasi infrastructura rutiera manifestari
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Profesor  | #670977
A fost o manifestare binevenita pentru infrastructura ieseană.Cred ca drumurile naționale au făcut progrese remarcabile in ultima perioadă,se circula f bine și cei care le administrează merită felicitați. E drept la autostrăzi încă se bate pasul pe loc. Felicitări sincere organizatorilor!
Inginer  |  #671136
O manifestare sterila si insipida. De obicei punctul car de cat interesant al manifestarilor de genul asta era vizita tehnica. Aici pur si simplu organizatorii n-au avut absolut niciun obiectiv de infrastructura drumuri care sa merite vizitat, chiar vorbeam intre colegi ca Regionala Iasi in ultimii cel putin 5 ani n-a facut absolut nimic inafara de a plomba gropi si asterne covoare de cativa km. Astfel, vizita tehnica a fost de fapt vizita la un nou chiolhan. Trist, Iasiul putea mai mult.....
Doctor  | #671016
"dezvoltarea unor drumuri inteligente, care sa vina în întâmpinarea vehiculelor inteligente"
... mai amaratilor ..voi nu sinteti in stare decat sa mancati si sa va ca cati...ce drumuri inteligente ma ? :))
natie mai pro asta ca bucuresteanu ...
Prometheu  | #671026
Tot politicul face cartile si manevreaza banii asa ca bani cheltuiti degeaba pe CONGRESE INUTILE atat timp cat unu ca Dragnea stabileste unde si cat se cheltuie pentru drumuri.
Pentru Teleorman a dat peste 10.000 lei pe km, la jumatate din drumurile nationale din cate are Iasul (adica dublu cat are Teleorman) si care a primit in jur de 5.000 pe km.
Si normal banii ia primit Teldrumul, firma care se spune ca esteva lui Dragnea.
Iar la Iasi "specialistii" fac congrese cum se construiesc si cat costa km de drum, nu-i asa?
pt jorea  |  #671137
iar ai baut rachiu jorea ?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1781 (s) | 21 queries | Mysql time :0.030144 (s)